El candidat d'ICV a les europees qualifica d'"error diplomàtic" la carta de Mas a Barroso
Urtasun assegura que la resposta del president de la Comissió Europea no podia ser "positiva" en aquests moments
El candidat d'ICV a les eleccions europees Ernest Urtasun ha afirmat aquest dijous que demanar suport a la Unió Europea per poder celebrar una eventual consulta sobiranista a Catalunya és un "error diplomàtic" perquè, segons la seva opinió, no pot haver-hi una resposta "positiva" en aquests moments.
"Demanar suport a Europa és un error diplomàtic. Tots sabem que la resposta només pot ser la que ha rebut, que no és positiva perquè se'n renten les mans", ha assegurat Urtasun en una entrevista a Catalunya Ràdio, en al·lusió a la resposta del president de la Comissió Europea, José Manuel Durao BarrosoJosé Manuel Durao Barroso, a la carta del president de la Generalitat, Artur Mas.
A Urtasun, la carta del president català no li "sembla malament", però considera que comet un altre error, no mencionar la "problemàtica social" que es viu a Catalunya a causa de les polítiques d'austeritat: "Ja que redactes una carta, esmenta una mica que hi ha unes polítiques econòmiques que estan generant una problemàtica social a Catalunya".
Notícies relacionadesUrtasun, que va ser proclamat candidat d'ICV als pròxims comicis de maig després de vèncer Salvador Milà en unes primàries, ha reivindicat la "sort" que tenen els ecosocialistes de formar part del mateix projecte que partits com Syriza, el candidat del qual, Alexis Tsipras, acompanyarà algun dia Urtasun durant la campanya.
ICV, que va pactar amb ERC i CiU la pregunta i la data de la consulta, ja va reclamar després de conèixer-se l'enviament de la carta del president a Barroso que la reivindicació del dret a decidir no havia de ser l'"únic repte" a defensar. El secretari general dels ecosocialistes, Josep Vendrell, va instar Mas a reivindicar també el "final de la política d'austeritat que ha portat Catalunya al desastre social i a una situació calamitosa", així com a "defensar els drets socials".
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats