El jutge condemna Intereconomía per insultar Marina Geli

Eduardo García i l'emissora hauran de pagar a l'exconsellera 18.000 euros per anomenar-la "zorra"

La socialista qualifica la sentència de "victòria moral i ètica" i diu que donarà la indemnitzacióna "fins socials"

El periodista Eduardo García diu zorra a la consellera de Salut Marina Geli, el 3 de juny del 2010, a Intereconomía. / periodico

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

El jutjat penal número 20 de Madrid ha condemnat Eduardo García García (conegut com a García Serrano, ja que aquests eren els cognoms del seu pare Rafael, escriptor i periodista molt lligat a Falange Española) i a l'emissora Intereconomía TV per "injúries greus amb publicitat" a pagar 18.000 euros a l'exconsellera de Salut, del segon tripartit, Marina Geli (PSC). El periodista, que va dir  "guarra" i "zorra" a Geli al programa 'El Gato al Agua' de l'emissora, així mateix haurà de pagar una multa de 3.250 euros. El Fiscal havia demanat una multa de 3.600 euros i una indemnització de 20.000 per a l'avui diputada socialista

El 3 de juny del 2010, a la tertúlia del programa i quan s'abordava l'existència d'uns tallers d'educació sexual que organitzava la Conselleria de Salut, García García va dir: "Aquesta senyora és una 'guarra', una 'guarra' i està fabricant degenerats. Aquesta 'guarra' els anima a tocar-se-la. En l'antiga Roma hi havia uns esclaus, els 'sprintias' que eren especialistes a donar als patricis tot tipus de divertiments atroços, i que utilitzaven nens molt petits en aquelles orgies, els sodomitzaven. Aquesta [per Geli] és una 'sprintia', aquesta tia és una 'zorra' repugnant". L'endemà, el que havia estat un dels directors del recentment desaparegut diari ultra 'La Gaceta', es va disculpar.

"Una victòria moral i ètica"

L'exconsellera de Salut ha qualificat la sentència de "victòria moral i ètica", a la vegada que ha assegurat que els arguments jurídics que s'inclouen poden donar lloc a un nou debat sobre els límits de la llibertat d'expressió i el dret a l'honor. "Es pot acceptar el debat sobre l'actuació política, naturalment, però no es pot insultar la persona; això és il·legal", ha assegurat Geli.

Notícies relacionades

Geli també ha lamentat que en paraules del periodista hi havia aspectes de llenguatge masclista. "Dubto que li hagués dit el mateix a un home", ha assegurat.

L'exconsellera socialista assegura que no sap si el periodista ha recorregut la sentència, però anuncia que, en cas que la sentència sigui ferma, donarà a "usos socials" la indemnització.