El Parlament i la Generalitat demanen tres anys de presó pel setge a la Cambra
Les dues institucions acusen els manifestants del 15 de juny del 2011 d'un delicte contra les institucions de l'Estat
El fiscal reclama cinc anys de presó per als participants en la protesta, i Mans Netes, 8 anys i mig

El conseller Felip Puig abandona el Parlament de Catalunya en helicòpter després dels incidents amb els indignats, el 15 de juny del 2011. EFE / ANDREU DALMAU
El Parlament demana tres anys de presó per a 20 participants en el setge a la Cambra catalana el 15 de juny del 2011, al considerar que van cometre un delicte contra les institucions de l'Estat per impedir l'entrada dels parlamentaris. La Generalitat demana en el seu escrit d'acusació la mateixa pena per a quatre dels manifestants.
Les dues institucions, que exerceixen l'acusació particular, denuncien els acusats, participants en una protesta contra les retallades, per endarrerir l'entrada dels diputats i obligar el Parlament a modificar l'ordre del dia del ple, tot i que finalment van poder arribar a la cambra i la sessió prevista es va portar a terme. El president, Artur Mas; la presidenta del Parlament, Núria de Gispert; consellers i portaveus van acabar accedint al Parlament en helicòpter.
Mesures excepcionals per "temor"
"Tot i que majoritàriament els parlamentaris que van anar a la sessió del dia 15 de juny del 2011 van poder accedir al seu escó, canviant els seus hàbits de transport, la gran majoria d'ells en mitjans inhabituals (vehicles policials, helicòpters o protegits per càpsules policials), el cert és que van haver de recórrer a aquestes extraordinàries mesures de protecció pel temor i impediment de deambulació", recull l'escrit del Parlament.
El text també assenyala que alguns diputats van ser envoltats, increpats i agredits pels manifestants, i van haver de refugiar-se a la comissaria de la Guàrdia Urbana del carrer de Nàpols de Barcelona i a la seu d'UDC, al mateix carrer.
La petició del fiscal
La fiscalia de l'Audiència Nacional ha demanat cinc anys de presó per als 20 manifestants, al considerar que van provocar "un fundat temor en la seguretat" dels diputats que intentaven entrar a la cambra. Per la seva part, el sindicat Mans Netes sol·licita per a ells, com a acusació popular, 8 anys i mig de presó.
"Embogiment repressiu"
Notícies relacionadesEl diputat de la CUP David Fernàndez ha titllat d'"embogiment repressiu" la petició per part del Parlament i la Generalitat de tres anys de presó per als manifestants. El líder del partit ha puntualitzat que l'acció per la quals se'ls acusa no va ser un setge a la Cambra catalana, sinó "als pressupostos i a la dictadura de l'austeritat". Fernàndez ha criticat que la Generalitat doni cobertura a "noves formes penals de càstig a la dissidència política i social".
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Temporal d’agost Una pluja torrencial deixa riuades al centre històric de Badalona
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Els herois que han combatut contra el monstre
- El català i la minifaldilla
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Crisi produïda per Israel Vuit persones moren d’inanició a Gaza en les últimes 24 hores
- ALIMENTACIÓ SALUDABLE Fruites i verdures diàriament, menys precuinats i res de brioixeria industrial: així seran els menús escolars el curs vinent
- Salut i alimentació L’envelliment de la població canvia els menús dels hospitals: només un 20% són dietes sense restriccions