Un regidor de Girona abandona el PP per "disconformitat" amb la gestió del Govern central

"No estic d'acord amb la pujada d'impostos, les pensions o el rescat de Bankia", argumenta Carlos Palomares

El regidor, que conservarà la seva acta al consistori, és partidari de celebrar una consulta sobre la independència de Catalunya

Carlos Palomares, fins ara regidor del PP a l’Ajuntament de Girona.

Carlos Palomares, fins ara regidor del PP a l’Ajuntament de Girona. / ACN

1
Es llegeix en minuts

Elregidor delPP aGirona Carlos Palomares ha anunciat que deixa el partit per"disconformitat" amb les seves polítiques a nivell estatal, però no pensa abandonar l'acta com a regidor, de manera que passarà a ser no adscrit al consistori. Palomares va comunicar la seva decisió aquest dilluns al president provincial del PP, Enric Millo; a l'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont (CiU), i a la nit alple municipal. "No estic d'acord amb la pujada dels impostos, amb el tema de les pensions o amb el rescat de Bankia, entre altres coses", va raonar.

El regidor ha manifestat així el seu disgust amb el constantincompliment del PP en les seves promeses electorals, i encara que a nivell local considera que les coses s'estaven fent bé, segons la seva opinió, han de "prevaler els interessos de la ciutat per sobre de les sigles d'un partit". Aquest és l'argument que ha utilitzat també per conservar la seva acta de regidor.

En la seva intervenció al ple, també s'ha referit a les acusacions de corrupció que afecten el partit del Govern. "No em sembla just que hi hagi pillatge, si a la meva empresa algú fos susceptible d'haver robat jo el deixava en quarantena fins a tenir-ne proves suficients", va assenyalar.

Sense por a la independència

Palomares ha al·ludit a l'onada de sobiranisme en què està immersaCatalunyai ha afirmat no tenir por d'unaconsulta sobre laindependència: "Si s'ha de modificar la Constitució, que es faci, i si es creu que la majoria de la gent vol ser independent, que es pregunti, encara que jo crec que sortiria que no", ha assenyalat.

Notícies relacionades

El regidor ha assegurat que deixar el PP no li ha resultat fàcil, però ha fet una crida perquè el secundin en la seva actitud tots els polítics "que se sentin decebuts" amb les seves formacions.

"Desbordat per la pressió"

La portaveu del PP a l'Ajuntament de Girona i diputada del Congrés, Concepció Veray, ha assegurat als periodistes que està "decebuda" i li ha demanat a Palomares que torni l'acta de regidor al partit. Segons Veray, Palomares s'ha vist "desbordat per la pressió que estan rebent els càrrecs electes del PP a Catalunya i a Girona". El PP de Girona es quedarà ara amb dos regidors al consistori: Veray i Cuca Mascort.