'El Indultómetro', una web que repassa els indults concedits a Espanya des del 1996
La pàgina calcula que s'han acceptat un total de 10.158 prerrogatives
Imatge de l’evolució dels indults des del 1996 fins al 2013 /
Dimarts passat, elTribunal Suprem va anul·lar l'indultTribunal Suprem que va permetre aAlfredo Sáenz seguir exercint com a número dos del Banco Santander quan va ser condemnat per denúncia falsa a tres mesos d'arrest i inhabilitació el 2012. L'indult concedit pel Govern de José Luis RodríguezZapateroes va popularitzar entre una part de la ciutadania, que la va desaprovar. L'eclosió de les xarxes socials i l'abandonament progressiu de l'immobilisme han portat que els ciutadans denunciïn i es manifestin cada vegada més en contra d'actuacions que consideren "injustes".
Repàs dels indults
Notícies relacionadesN'és un clar exemple el d''El Indultómetro', una web creada per Juan Elosua i David Cabo per a la organització CIVIO, que enumera i classifica tots els indults concedits des del 1996 fins al 2013 publicats al 'Butlletí Oficial de l'Estat' (BOE). Així, els autors han volgut facilitar l'accés a la informació al ciutadà perquè hi pugui recórrer sense complicacions. La iniciativa mostra que des del 1996 s'han concedit "un total de 10.158 indults, xifra que suposa una mitjana de 596,82 indults a l'any i 1,64 indults al dia", tal com expliquen els seus creadors.
Facilitar la informació
A la pàgina, qualsevol usuari pot buscar els indults concedits "segons el tipus de delicte, comparar les dades anuals i valorar l'ús que els diferentsgovernshan fet de la prerrogativa". A més, poden conèixer a través de cada fitxa la naturalesa del delicte o la falta comesa, la pena imposada o l'òrgan judicial del qual procedeix la sentència ferma, entre altres.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
