ANÀLISI
Una derrota amb missatge
El socialisme català ha estat derrotat per primera vegada en unes eleccions municipals. De poc li serveix poder esgrimir la recuperació de set punts en relació amb les eleccions del mes de novembre o la victòria en vots a la província de Barcelona. La pèrdua de la capital, encara que anunciada per les enquestes després de 32 anys de govern, és un cop molt dur que marca un abans i un després. Les expectatives de recuperació no es van complir i el futur deJordi Hereués incert. A tot això s'hi afegeixen altres derrotes doloroses a prop i lluny de Barcelona. Simbòlicament només se salva Lleida, ja que la victòria a Tarragona és amarga al no poder sumar majoria amb ICV. El resultat devastador que alguns vaticinaven després de les eleccions autonòmiques s'ha produït en gran mesura, fins al punt que perd la Diputació de Barcelona. S'especulava amb un enfonsament general en molts altres ajuntaments metropolitans, com Terrassa o Sabadell, però no ha estat així. Molts alcaldes han aguantat l'onada de centredreta, la tremenda erosió d'una marca política associada a la crisi econòmica i a la falta de lideratge en el partit.
Per al PSC és una derrota molt dolorosa, gairebé una humiliació. En aquests moments, el socialisme català està tan malament com estava CiU el 2003 després de la pèrdua de la Generalitat i amb un poder municipal molt escàs. Però els convergents van saber reinventar-se amb el seu pas al sobiranisme, enfortint el lideratge d'Artur Masi realitzant una oposició dura i eficaç al tripartit. Em temo que el repte per al PSC és més difícil, perquè ha de recuperar amb urgència l'autonomia del seu projecte polític com a força socialdemòcrata i federalista. I reclama una renovació a fons dels seus dirigents. Aquest és el missatge.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- El foc, entre el deliri i el delicte
- Activitat sancionable Alerta a Badalona pels perillosos salts des de l’emblemàtic pont del Petroli aquest estiu
- Aeroports Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers aeris internacionals al juliol, un 4,3% més
- Avenços mèdics Les noves teràpies revolucionen les patologies de la san
- Crisi climàtica Catalunya surt de l’alerta màxima per risc d’incendis i reobre espais naturals
- Foc Astúries ja controla els seus incendis gràcies a la pluja i la caiguda de temperatures i apressa Lleó a extingir els seus