DIPUTAT I EXCONSELLER

Mor als 57 anys el polític del PP de Galícia Xosé Cuíña

El dirigent va ser considerat el successor de Fraga fins a la crisi del 'Prestige'

1
Es llegeix en minuts
EFE / SANTIAGO DE COMPOSTEL·LA

El diputat del PP de Galícia José Cuíña Crespo ha mort avui, segons han confirmat fonts oficials. Cuíña Crespo, de 57 anys, feia uns quants dies que estava ingressat a l'hospital Clínic de Santiago a causa d'una infecció respiratòria.

Segons han informat fonts hospitalàries, l'exconseller patia, a més, una infecció a la sang, malaltia que es va agreujar a causa de les baixes defenses com a conseqüència d'una pneumònia.

'Conselleiro' durant 13 anys

Alcalde, president de Diputació, conseller, secretari general, diputat i empresari, José Cuiña ho va ser gairebé tot a Galícia fins al gener del 2006, en què definitivament es va frustrar la seva ambició de ser el successor de Manuel Fraga.

L'elecció d'Alberto Núñez Feijóo com a president dels populars gallecs va acabar amb la pretensió de José Cuiña, eterna mà dreta de Fraga, d'agafar el testimoni del veterà polític popular, davant qui sempre va reivindicar el caràcter galleguista del PP, "al límit de l'autodeterminació", en les seves pròpies paraules.

Diputat autonòmic i conseller de Política Territorial durant tretze anys, José Cuiña havia perdut la partida ja el 2003, arran de la catàstrofe del Prestige, quan va presentar la seva renúncia al càrrec després de fer-se públic que empreses de la seva família van subministrar material per a les tasques de neteja del fuel i enmig d'un pols en el si del Govern gallec sobre com es va gestionar la crisi.

El fill del moliner

Notícies relacionades

Orgullós de ser "o fillo do muiñeiro", (el fill del moliner) i brandant el galleguisme del PP en cada intervenció pública, la carrera política de Xosé Cuiña, nascut el 25 de febrer de 1950 a Prado-Lalín (Pontevedra), casat i amb dos fills, va començar el 1979, en les primeres eleccions municipals.

Des que es va consumar la successió de Manuel Fraga, i malgrat els rumors que es podria decantar per formar un nou partit, José Cuiña va ocupar discretament el seu escó al Parlament gallec, on a penes va tenir intervencions públiques.