RAS I CURT
Les pomes podrides de la construcció

Víctor de Aldama, amb texans i camisa blanca, va travessar la plaça de la Independencia abans-d’ahir, a mig matí. Quan va passar per davant d’Aarde, el restaurant que tant freqüenta i que és un dels santuaris predilectes de l’elit política i empresarial de Madrid, gairebé ningú el va reconèixer, més enllà dels meus dos acompanyants i jo mateixa. L’empresari irradiava una satisfacció indissimulada després que, hores abans, la Guàrdia Civil indiqués que Santos Cerdán, el ja dimitit secretari d’Organització del PSOE, hauria cobrat comissions per l’adjudicació d’obres públiques. Aldama va ser qui primer va assenyalar el socialista per les suposades comissions en el marc de la investigació del cas Koldo. L’empresari va afirmar al Tribunal Suprem que Santos Cerdán tenia una sèrie de tractes amb la constructora Acciona per al País Basc.
La caiguda del número 3 del PSOE és un esclat de metralla política els efectes secundaris del qual poden créixer. No obstant, sense minimitzar les conseqüències que pugui tenir per al Govern de Pedro Sánchez, és hora de posar el focus en Acciona, a qui s’ha requerit informació sobre cinc contractes.
Notícies relacionadesLa resposta de la companyia de la família Entrecanales va ser massa tímida, i es va limitar a afirmar que desconeixia els fets i a anunciar l’obertura d’una investigació. A més, va circumscriure els fets en un únic empleat, el seu director a Navarra i la Rioja. Acciona va insinuar que l’executiu va ser acomiadat el 2021, sense donar-ne més detalls. Resulta difícil comprendre i més encara defensar aquesta parquedat de paraules, especialment en una empresa cotitzada i en mig d’una successió d’indicis tan inquietant com les que relata l’UCO.
Passar de puntetes sobre la responsabilitat empresarial en la corrupció vinculada a l’obra pública és un error majúscul. Es poden identificar totes les pomes podrides abans que contagiïn la resta i danyin la construcció, un sector clau per al desenvolupament econòmic i social del país que ha de deixar de fer negocis amb Aldama i els seus amics.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.