Avanç Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Tema de diumenge: Europa apuntala la seva sobirania digital

1
Es llegeix en minuts
Tema de diumenge: Europa apuntala la seva sobirania digital

El mercat mundial de les tecnologies digitals –computació d’alt rendiment, intel·ligència artificial, ciberseguretat i competències avançades– mourà 2,2 bilions d’euros el 2025. No obstant, segons dades del sector de les telecomunicacions, Europa continua a la cua, per darrere d’altres potències internacionals, en inversions: 104 euros per càpita de mitjana enfront els 260 del Japó, els 150 dels EUA i els 110 de la Xina. EL PERIÓDICO desplega un mapa complet de l’agenda digital d’aquí al 2030, amb informació sobre qui ha de pagar les infraestructures de connectivitat, com es modelaran el món empresarial i els serveis públics i quin paraigua legal empararà els valors ètics i la privacitat dels europeus.

Elles viatgen soles

El verb viatjar es conjuga en femení: «Soc una dona i toco el dos sola a recórrer el món». Aquesta afirmació, que fins fa poc hauria sonat exòtica o només apta per a una selecta elit d’addictes a l’aventura, és avui pronunciada i executada per una àmplia població de dones, principalment joves, però també d’edat madura, que han decidit fer front a les pors i als estigmes que solien envoltar la imatge d’una dama viatgera solitària i han fet el pas.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Notícies relacionades

Diversos estudis confirmen que les dones són avui les protagonistes principals del sector turístic a Espanya. Després de les nord-americanes i les britàniques, les espanyoles són les terceres que més s’animen a viatjar soles. També ho fan en grup junt amb altres dones, més que mai i molt més del que ho fan els homes. A més, són les que solen decidir les destinacions en les excursions familiars.

Aquest fenomen no és anònim, sinó que té els noms i rostres d’una entusiasta generació de dones viatgeres que, a part de córrer pel món, ho relaten en les seves xarxes, en les quals compten amb grans comunitats de seguidores a qui serveixen d’inspiració, i en llibres en els quals ofereixen consells per animar més dones a fer les maletes. A totes elles dedica el seu pròxim número el suplement ENTENDRE-HI MÉS, fidel a la promesa editorial que cada mes hi hagi un 8M.

Temes:

Viatges