1
Es llegeix en minuts
Milionaris anònims

Carlet és un poble que conec bé. Allà, a poc més de 30 quilòmetres de València, hi van néixer els meus pares i allà hi vaig cada estiu, des de petita, a passar uns dies de desconnexió al camp. Recordo una botiga a què els veïns anàvem a comprar articles de neteja i perfumeria en un moment en què els grans supermercats encara no havien aterrat al nucli urbà. No tenia glamur ni brillantor, però sempre hi trobaves el que necessitaves o el que la teva mare t’havia encarregat.

El comerç, de nom Druni, deu el seu origen a un paisà dels meus pares, Bernardo Casp Clariana, nascut el 1923. Fill de botiguers (la seva mare tenia un basar al costat de la casa dels meus besavis materns i el seu pare era transportista), va deixar els estudis, va fer la mili i al tornar-ne es va dedicar a vendre productes de neteja amb bicicleta per Carlet i els pobles del voltant. Després, el 1947, va obrir la seva primera botiga física.

L’èxit de Casp va ser immediat, tot i que ell sempre es va mantenir en l’anonimat, allunyat dels focus com tants altres empresaris destacats a Espanya i sense que gairebé hi hagi imatges públiques seves.

Notícies relacionades

Druni, que avui és una cadena de botigues de perfumeria i cosmètica i que continua establerta a Carlet, acaba de fusionar-se amb la cadena Arenal, propietat del gegant portuguès Sonae. Els Casp, representats pels fills i els nets del fundador, tindran el 50% del capital i la presidència del grup resultant de la unió de les dues empreses, que comptarà amb 470 botigues i 800 milions d’euros en facturació.

La tercera generació de la família ha deixat enrere el baix perfil públic del patriarca de la saga, mort fa 23 anys, una cosa digna d’agrair. Tota societat avançada necessita empresaris transparents, que generin beneficis, riquesa i creixement equitatiu per a accionistes, empleats, proveïdors i comunitats. Òbviament, amb el seu dret de privacitat garantit. Però, si no donen la cara, serà difícil que puguin ser els referents que les noves generacions necessiten.

Temes:

Comerç Empreses