Educació Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Repetir curs no és un drama

Una repetició de curs pot servir, a més d’ajudar amb els resultats acadèmics, perquè l’alumne s’integri més

2
Es llegeix en minuts
Repetir curs no és un drama

Laura Guerrero

S’acosta la fi de curs acadèmica i amb aquesta venen els resultats. En alguns casos no són els desitjats, però amb alguna recuperació i treball d’última hora es poden superar. Però en altres casos això no és suficient per superar els mínims requerits i poder continuar, amb certa garantia d’èxit, en el sistema educatiu. És a dir, els alumnes no han arribat a les competències bàsiques, com es denominen ara, sense les quals els serà molt difícil poder aprendre les del curs següent. En aquests casos es recomana repetir curs, una opció que en algunes famílies sembla un drama, però no ho és. De fet, qui escriu aquestes línies va repetir un curs i ara està aquí, redactant aquest article abans d’anar a l’institut a impartir classes per intentar evitar que els seus alumnes repeteixin.

Notícies relacionades

El cas és que repetir curs és un recurs que s’utilitza amb un sol objectiu, que no és cap altre que fer que l’alumna o alumne pugui adquirir les competències necessàries per poder seguir el seu camí educatiu amb èxit. Normalment, quan a un alumne se li aconsella repetir és perquè l’equip docent creu que és el millor per a ell. S’han de valorar moltes coses abans de prendre aquesta decisió. Aspectes de socialització i integració a la classe. En funció del curs en què es faci, pot ser més o menys recomanable perquè es nota més la diferència d’edat. D’altra banda, cal tenir present la maduresa de l’alumne. Una repetició de curs pot servir, a més d’ajudar amb els resultats acadèmics, perquè l’alumne s’integri més. De vegades es veu que un alumne té actituds més infantils que la resta i la repetició li farà més fàcil interactuar amb la resta de companys. Per descomptat, un factor de pes són els resultats, com és de lògica, no es pot aprendre a multiplicar bé si abans no se sap sumar. També hi ha la família, factor important en l’educació. I la veritat és que les noies i nois van millor quan l’escola o l’institut i la família van a una. Perquè no s’ha d’oblidar que totes les decisions que es prenen respecte als alumnes són per al seu benefici. És a dir, si es recomana que un alumne repeteixi és perquè es creu que és el millor per a ell. I les famílies són conscients si els seus fills s’esforcen per obtenir uns resultats o d’altres.

En una altra situació estan aquells alumnes que, per dificultats o trastorns d’aprenentatge, els costa més aprendre i no ho poden fer al mateix ritme o de la mateixa manera que els altres. En aquestes situacions la repetició no és la solució, ja que, si hi ha dificultats d’aprenentatge, cal treballar-les d’una altra manera. A les escoles i instituts s’atén a la diversitat i s’adapta el currículum a aquest tipus d’alumnes. El que sí que s’ha de transmetre a les filles i als fills és que s’han d’esforçar al màxim i l’objectiu de professors i de pares ha de ser preparar els seus fills per a la vida, no preparar la vida per als seus fills.

Temes:

Educació