NEWSLETTER

La guerra, la nostra guerra

1
Es llegeix en minuts
La guerra, la nostra guerra

YURI KOCHETKOV / EFE

Entendre el que està passant a Ucraïna des de la invasió de Putin no és gens fàcil. Quan estem a punt de complir el primer any de l’inici de la guerra s’acumulen les anàlisis i les declaracions grandiloqüents d’uns i altres. El nostre propòsit és posar ordre en aquesta allau informativa perquè no es converteixi en desinformació. Així doncs, hem desplegat tots els nostres experts. 

Comencem amb els fets de les últimes hores. Àlex Bustos des de Moscou recull l’anunci de Putin sobre l’abandonament del tractat de no proliferació nuclear. L’autòcrata rus sap perfectament quines són les paraules clau per activar el pànic occidental malgrat que hi hagi seriosos dubtes sobre el veritable estat operatiu del seu arsenal. Millor no comprovar-ho. Idoya Noain analitza des de Nova York el discurs de Biden a Polònia poc després de sortir de Kíiv i la seva debilitat interna per portar-lo a la pràctica. I remata el panorama Marc Marginedas, que des de l’interior d’Ucraïna explica que l’aniversari al front de guerra podria celebrar-se amb una ofensiva per unir Crimea amb el Donbass i consolidar un estat rus al sud del país. 

Precisament al front bèl·lic, l’equip de multimèdia ha preparat dos continguts que ajuden a entendre els fets: aquests quatre gràfics que demostren que la guerra està estancada i aquest reportatge que resumeix les cinc batalles clau en un any. Finalment, aquests són els tres escenaris de futur d’aquesta guerra.  

Notícies relacionades

Una guerra que també ens afecta en el dia a dia: Rosa Sánchez ha calculat que la despesa espanyola per compensar l’impacte del conflicte amb Rússia suma 40.000 milions d’euros i ha deixat una reguera d’inflació, alts tipus d’interès i creixement menor. Mentre que Juanjo Fernández ha revelat que els afins a Putin actuen coordinadament per promoure les idees ultres i desestabilitzar l’opinió pública amb notícies falses. Per acabar, Elena Hevia explica com l’exili cultural rus s’ha concentrat a París.

‘Entendre-hi +’ no és una mera etiqueta de màrqueting, és la nostra manera de fer periodisme. I no s’improvisa imitant el que fan els altres.