Article de Joaquim Coll Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Barcelona sembla Bombai

El bicitaxi s’ha convertit en el nou ‘top manta’ de la ciutat. Simbolitza ara mateix la Barcelona caòtica, perillosa i descurada

1
Es llegeix en minuts
Barcelona sembla Bombai

FERRAN NADEU

«El bicitaxi és un forat negre de la il·legalitat i la inseguretat. Cal prohibir-lo perquè Barcelona no és Bombai», així de rotund es va expressar fa unes setmanes el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, en la presentació d’una proposta al ple municipal instant-ne la prohibició. Tot i que només la va recolzar el PSC, tampoc la va rebutjar cap altre grup i totes les intervencions van ser més aviat favorables. Al tractar-se d’una activitat destinada al transport de passatgers, la competència és autonòmica. L’ajuntament només ho regula, tot i que de manera deficient, com veiem des de fa anys. Desgraciadament, els bicitaxis proliferen a les zones turístiques de la ciutat i constitueixen un veritable perill per a vianants i, sobretot, ciclistes. Com a usuari del Bicing els puc assegurar que són una gran molèstia, ja que a causa del seu volum ocupen la meitat del carril bici i, al ser elèctrics, circulen a molta velocitat. A més, pugen a la vorera, sovint carreguen més passatgers del compte i alguns conductors trafiquen amb la venda d’alcohol. 

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

El bicitaxi s’ha convertit en el nou ‘top manta’ de la ciutat. Simbolitza ara mateix la Barcelona caòtica, perillosa i descurada. Ara hi ha uns 500 bicitaxis amb llicència, i 1.000 més que circulen il·legalment. La problemàtica no és nova, va aparèixer abans de la pandèmia, però només se n’ha restringit la circulació en parts de Ciutat Vella, i la Guàrdia Urbana, tot i que imposa multes, no té prou espai per guardar els bictaxis decomissats. Lamentablement anem tard aquest estiu. L’ajuntament es disposa a publicar un nou decret per restringir les zones per on pot circular, a l’espera que la Generalitat prohibeixi definitivament la seva activitat, que no serà fins a finals d’estiu (¿per què tan tard?). Fins i tot els comuns, malgrat la seva debilitat per la cutreria, coincideixen que el bicitaxi «és una activitat perillosa, que satura l’espai públic i genera precarietat», ha reconegut Janet Sanz, responsable d’Urbanisme. Esperem que aquest sigui l’últim estiu en què Barcelona sembla Bombai.