Pros i contres

Naturalesa morta

La Generalitat ha llançat una campanya pel Dia de la Dona que advoca per la corresponsabilitat en les tasques domèstiques

Es llegeix en minuts
Naturalesa morta

Una de les campanyes de la Generalitat per commemorar el Dia de la Dona advoca perquè les dones i els homes siguin «corresponsables» en les tasques domèstiques. Va en contra, clar, d’aquest recurs habitual de l’home que habita a casa seva com si fos l’hoste d’una pensió, això sí, una mica preocupat perquè és conscient que la casa i els plats no es netegen sols.

Notícies relacionades

«Col·laboro molt», sentim dir encara, com si fos suficient pensar que cal una «col·laboració» i no una implicació. És molt probable que les generacions joves hagin abandonat aquest discurs paternalista, però sembla que no tant. A la campanya hi ha un bodegó que inclou plats per rentar i estris per netejar, però també un xarop infantil, un xumet, pastilles de tot tipus, una calculadora ‘vintage’ (ha de ser una metonímia), unes piles, un paper higiènic, una targeta T-4 i uns preservatius. És a dir, és la naturalesa morta d’una parella jove. D’aquí es pot deduir que el «jo l’ajudo molt» encara és vigent. Trobo a faltar un gel desinfectant i una mascareta, però serà que són coses que l’home considera que formen part de la seva responsabilitat individual i no del món de la parella.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web