Pros i contres

Naturalesa morta

La Generalitat ha llançat una campanya pel Dia de la Dona que advoca per la corresponsabilitat en les tasques domèstiques

1
Es llegeix en minuts
Naturalesa morta

Una de les campanyes de la Generalitat per commemorar el Dia de la Dona advoca perquè les dones i els homes siguin «corresponsables» en les tasques domèstiques. Va en contra, clar, d’aquest recurs habitual de l’home que habita a casa seva com si fos l’hoste d’una pensió, això sí, una mica preocupat perquè és conscient que la casa i els plats no es netegen sols.

«Col·laboro molt», sentim dir encara, com si fos suficient pensar que cal una «col·laboració» i no una implicació. És molt probable que les generacions joves hagin abandonat aquest discurs paternalista, però sembla que no tant. A la campanya hi ha un bodegó que inclou plats per rentar i estris per netejar, però també un xarop infantil, un xumet, pastilles de tot tipus, una calculadora ‘vintage’ (ha de ser una metonímia), unes piles, un paper higiènic, una targeta T-4 i uns preservatius. És a dir, és la naturalesa morta d’una parella jove. D’aquí es pot deduir que el «jo l’ajudo molt» encara és vigent. Trobo a faltar un gel desinfectant i una mascareta, però serà que són coses que l’home considera que formen part de la seva responsabilitat individual i no del món de la parella.