1
Es llegeix en minuts
zentauroepp56045216 icult201130182811

zentauroepp56045216 icult201130182811 / FERRAN NADEU

A causa de les restriccions totals en els espais escènics o de la reducció actual de l’aforament, i amb el soroll de fons d’hipotètics tancaments futurs, les sales de teatre s’intenten reinventar amb diferents propostes. És el cas, per exemple, del TNC Digital, amb les estrenes disponibles a la xarxa quan acaba la seva efímera vida escènica, del Lliure Al Sofà, o de la retransmissió en ‘streaming’ que promociona el festival Temporada Alta, així com dels casos en què les obres ja neixen pensades per ser vistes a través de Zoom o en plataformes digitals, o de muntatges històrics que poden visionar-se des de casa.

El teatre i la dansa, fins i tot més que la música amb el seu doble vessant en directe o gravada, estan pensats per a la immediatesa i no pot suplir-se el contacte directe entre artistes i espectadors. Però les circumstàncies han dificultat enormement aquesta comunió. Per això són rellevants les iniciatives que es proposen –a un preu raonable i assequible, com altres formes d’oci que han aconseguit deixar enrere una insostenible gratuïtat indiscriminada– l’ampliació del públic interessat, la continuïtat de l’afecció a les sales i la possibilitat que els professionals puguin continuar treballant en temps crítics.