Editorial

Fàbriques d'experiència

Els 'venture builders' són una mostra més de maduresa d'un ecosistema emprenedor

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp50982640 mutter manu mitru191120094717

zentauroepp50982640 mutter manu mitru191120094717 / Manu Mitru

L’ecosistema de ‘start-ups’ necessita tota mena de recursos. I no només econòmics. Tot i que els diners són essencials, hi ha altres elements dels quals no es pot prescindir, començant per les idees. Els‘venture-builders’o ‘fàbriques de start-ups’ emergeixen amb força com a autèntiques locomotores que han contribuït a crear alguns dels projectes més prometedors i també de més èxit. Allà hi ha exemples, comWallapop Housfy, sorgits d’aquest tipus d’iniciatives.

Des de la mateixa ‘fàbrica’ es decideixen els models de negoci que es desenvoluparan, se seleccionen els equips d’emprenedors més idonis per encarregar-se de dur-los a terme i que puguin convertir-se també en accionistes i realitzen, a més, la inversió inicial. Tota una empenta, que és tan necessària quan es comença amb un negoci. Si no, que l’hi preguntin a qualsevol emprenedor que busca una primera catapulta per a la seva idea.

Notícies relacionades

El model de les fàbriques funciona de manera que si l’‘start-up’ té èxit s’independitza i abandona físicament l’espai de cotreball per seguir el seu propi camí. A diferència de les incubadores i acceleradores de negocis, els ‘venture builders’ creen i llancen companyies a partir de zero i aquestes poden tenir recorregut, o no.

Però com que es tracta d’una fórmula que s’alimenta de la seva pròpia experiènciaa mesura que acumulen triomfs (i també fracassos, ja que de tot s’aprèn) van millorant i perfeccionant els models de negoci i, per tant, multipliquen la seva taxa d’èxit. En essència, els ‘venture builders’ són un símptomad’ecosistema consolidat i que els principals siguin a Barcelona és una enorme notícia.