Editorial
Fàbriques d'experiència
Els 'venture builders' són una mostra més de maduresa d'un ecosistema emprenedor
zentauroepp50982640 mutter manu mitru191120094717 /
L’ecosistema de ‘start-ups’ necessita tota mena de recursos. I no només econòmics. Tot i que els diners són essencials, hi ha altres elements dels quals no es pot prescindir, començant per les idees. Els‘venture-builders’o ‘fàbriques de start-ups’ emergeixen amb força com a autèntiques locomotores que han contribuït a crear alguns dels projectes més prometedors i també de més èxit. Allà hi ha exemples, comWallapop i Housfy, sorgits d’aquest tipus d’iniciatives.
Des de la mateixa ‘fàbrica’ es decideixen els models de negoci que es desenvoluparan, se seleccionen els equips d’emprenedors més idonis per encarregar-se de dur-los a terme i que puguin convertir-se també en accionistes i realitzen, a més, la inversió inicial. Tota una empenta, que és tan necessària quan es comença amb un negoci. Si no, que l’hi preguntin a qualsevol emprenedor que busca una primera catapulta per a la seva idea.
Notícies relacionadesEl model de les fàbriques funciona de manera que si l’‘start-up’ té èxit s’independitza i abandona físicament l’espai de cotreball per seguir el seu propi camí. A diferència de les incubadores i acceleradores de negocis, els ‘venture builders’ creen i llancen companyies a partir de zero i aquestes poden tenir recorregut, o no.
Però com que es tracta d’una fórmula que s’alimenta de la seva pròpia experiènciaa mesura que acumulen triomfs (i també fracassos, ja que de tot s’aprèn) van millorant i perfeccionant els models de negoci i, per tant, multipliquen la seva taxa d’èxit. En essència, els ‘venture builders’ són un símptomad’ecosistema consolidat i que els principals siguin a Barcelona és una enorme notícia.