El centre es tenyeix de verd

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp49510341 german chancellor angela merkel and british prime minister b190821202511

zentauroepp49510341 german chancellor angela merkel and british prime minister b190821202511 / ODD ANDERSEN

El Govern alemany presenta un pla d’inversió de 40.000 milions d’euros per promoure la transició energètica amb l’objectiu de reduir les emissions de CO2 i complir els compromisos pactats als acords de París. La lluita contra l’emergència climàtica s’ha colat a l’agenda de tots els països i de tots els sectors econòmics a través de l’anomenada Agenda 2030 promoguda per les Nacions Unides, amb els seus 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Es multipliquen les iniciatives públiques i privades, com la Setmana de la Mobilitat Sostenible, per conscienciar, i fins i tot exigir, mesures concretes tant de les institucions i les empreses com de cadascun de nosaltres. L’ONU celebra una nova cimera sobre el clima la setmana vinent a Nova York. El verd, diguin el que diguin els sectors troglodites de Vox, està deixant de ser una ideologia per convertir-se en la centralitat política i social. Que en prenguin nota els spin doctors

El camí de les idees des dels extrems cap al centre és sempre curiós. En aquesta arrencada de segle XXI assistim a aquest viatge en el cas de l’ecologia i del feminisme, gràcies a l’empenta de l’emergència climàtica i de la violència de gènere. No estar atents a aquests moviments provoca la paràlisi política. No ens imaginem la cancellera Merkel dient a la tele que es quedaria sense dormir si estigués en un govern de coalició que l’obligués a tancar les nuclears. Les va tancar de la mateixa manera que ara vol que el seu llegat sigui de color verd i no del negre de l’austeritat. I a més, no vol que els Verds guanyin les pròximes eleccions i els vol robar el monopoli de determinades idees que ara ja són mainstreamEl Cercle d’Economia o Foment del Treball han posat precisament els ODS al frontispici del mandat de les seves noves juntes. Moltes empreses els han convertit en eix dels seus plans estratègics. I a moltes cases es recicla o s’abomina del plàstic gràcies a la pressió dels més joves tot i que molts es riguin injustament del fenomen Greta Thunball. La centralitat és verda però queda molt camí per fer. I el pessimisme és un mal acompanyant per fer-lo.