Anar al contingut

Editorial

Replantejar el turisme

La promoció turística de Barcelona ha d'estar al marge de qualsevol intent de politització

firma editorial català

El Periódico

Replantejar el turisme

FERRAN NADEU

L’associació privada Barcelona Global, integrada per empreses, centres d’investigació i universitats, escoles de negoci, institucions culturals i professionals diversos, ha presentat un informe sobre turisme i ciutat amb la idea bàsica de replantejar el sector a partir d’una anàlisi de les possibilitats que s’obren amb el nou govern municipal que, d’altra banda, ja ha proclamat l’aposta per un turisme sostenible amb la creació de la regidoria de Turisme i Indústries Culturals. L’estudi posa l’accent en la priorització del turisme com a element bàsic de l’economia, amb preponderància en una visió empresarial que advoca per recuperar la col·laboració publicoprivada i per mesures basades en la descentralització de l’oferta, la resolució del problema de la seguretat i l’impuls per l’atractiu cultural. És un diagnòstic interessant, amb propostes racionals, com reformular el consorci Turisme de Barcelona perquè la promoció turística de la ciutat estigui al marge de qualsevol intent de politització. En aquest organisme estan representats, entre d’altres, l’Ajuntament i la Cambra, aquesta última amb una marcada orientació independentista.

Entretots

Publica una carta del lector

Escribe un post para publicar en la edición impresa y en la web

Aquests plantejaments se sumen al debat que s’ha de plantejar Barcelona per dissenyar no només el seu futur com a destinació turística sinó com a ciutat habitable. Sense oblidar que és un motor econòmic, és precís allunyar els efectes de la massificació i centrar-se en una política respectuosa amb la ciutadania.