Dues mirades

Irresponsabilitat

Les pantalles sembla que han afegit un cert entotsolament, no exempt de narcisisme, que fa contemplar el món des d'un únic costat de la pantalla: el propi.

1
Es llegeix en minuts
FET03  MOSCU  RUSIA   06 05 2019 - Imagen facilitada por la Agencia de Noticias Moscu  este lunes  que muestra el fuselaje del avion incendiado ayer en el aeropuerto moscovita de Sheremetievo  Los servicios de rescate hallaron hoy las dos cajas negras del avion de pasajeros SSJ-100 que este domingo se incendio en el aeropuerto moscovita de Sheremetievo tras efectuar un aterrizaje de emergencia  accidente en el que murieron 41 de las 78 personas que se hallaban a bordo  EFE  Moscow News Agency CREDITO OBLIGATORIO  MOSCOW NEWS AGENCY  SOLO USO EDITORIAL  NO VENTAS

FET03 MOSCU RUSIA 06 05 2019 - Imagen facilitada por la Agencia de Noticias Moscu este lunes que muestra el fuselaje del avion incendiado ayer en el aeropuerto moscovita de Sheremetievo Los servicios de rescate hallaron hoy las dos cajas negras del avion de pasajeros SSJ-100 que este domingo se incendio en el aeropuerto moscovita de Sheremetievo tras efectuar un aterrizaje de emergencia accidente en el que murieron 41 de las 78 personas que se hallaban a bordo EFE Moscow News Agency CREDITO OBLIGATORIO MOSCOW NEWS AGENCY SOLO USO EDITORIAL NO VENTAS / MOSCOW NEWS AGENCY (EFE)

Les flames s’estenien per l’avió accidentat a Rússia, però una persona tenia les mans ocupades en una macabra gravació. En unes hores, el vídeo es va fer viral. ¿Quantes persones s’haurien pogut salvar si aquestes mans s’haguessin fet servir per ajudar? El fenomen espectador no és nou. Fa uns anys, una nena xinesa va ser atropellada i va agonitzar en ple carrer. Fins a 18 persones van passar pel seu costat sense atendre-la. La psicologia social parla de difusió de responsabilitat, de la inhibició de l’ajuda quan hi ha altres persones presents. Les pantalles sembla que han afegit un cert entotsolament, no exempt de narcisisme, que fa contemplar el món des d’un únic costat de la pantalla: el propi. Registrar per alimentar la vanitat, per aconseguir més reconeixement. Impera una certa sensació de falta de responsabilitat cap a l’entorn. Com si no incumbís, com si fos aliè i inalterable. Una irresponsabilitat que sembla estendre’s a tots els àmbits, també en la política espectacle.  

El procés, aquesta perversió de l’independentisme, ha fet de la propaganda i la gestualitat (no exempta de tràgiques conseqüències) les seves principals armes. Ha creat una enorme lent deformadora on hi cap el món sencer, totes les situacions. El que no es considera propi és caricaturitzat, execrat. Mentrestant, centenars de milers de persones observen impàvides la degradació de l’altre. Irresponsablement impàvides.