Editorial

Bons auguris turístics

Els empresaris encaren amb optimisme la Setmana Santa, però el sector continua afrontant desafiaments

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp44846988 barcelona 31 08 2018 turistas y consumo fotografia albert be180831181942

zentauroepp44846988 barcelona 31 08 2018 turistas y consumo fotografia albert be180831181942 / ALBERT BERTRAN

Malgrat els avisos de pluja, la Setmana Santa no podia començar millor per al turisme. El fet que les vacances se celebrin a l’abril i no al març (com més tard, més ganes de viatjar) ha afavorit un augment de les reserves d’allotjament per a aquests dies. Bones previsions per a un dels principals sectors econòmics del país.

Els empresaris afirmen queles reserves han augmentat el 10%respecte a la Setmana Santa de l’any passat (i falten per sumar les d’última hora, un hàbit de compra molt estès, la destinació final de les quals dependrà molt de les previsions meteorològiques) i que l’ocupació mitjana serà del 75%. Aquest any, a més, hi haurà més turistes que allarguin les seves vacances més enllà dels estrictament festius, amb la qual cosa s’espera quegastin mésa la destinació. Sent aquestes unes vacances principalment de turisme nacional, això significa també que el consum intern creix.

Parlem, doncs, d’unes bones previsions per a les economies espanyola i catalana. No obstant, el turisme continua afrontant dos gransdesafiaments. Un d’ells és reforçar l’oferta de qualitat (i fugir del model de baix cost). L’altre és combatre la precarietat en l’ocupació. Com és habitual, l’ocupació creixerà aquests dies, en la seva gran majoria pels contractes temporals. L’estacionalitat pròpia del sector turístic, però, no ha de servir de justificació d’unes pitjors condicions laborals. L’optimisme i el dinamisme econòmic han d’arribar a tots els nivells.