PANTALLES

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp3784868 dreamworks founders david geffen  r   jeffrey katzenberg  c 190325133148

zentauroepp3784868 dreamworks founders david geffen r jeffrey katzenberg c 190325133148 / PETER MORGAN

Més fusta. Com que les noves generacions es passen la vida connectades als telèfons intel·ligents i s’han acostumat a consumir vídeos de tota mena a les seves reduïdes pantalles, era d’esperar que sorgissin continguts apropiats per a aquest tipus de públic i aquesta nova forma de consum, en uns temps en què el televisor ha deixat de ser la petita pantalla i s’ha convertit en la gran, amb tots els seus vicis i virtuts.

QUIBI és una ‘start-up’ dedicada a produir vídeos de menys de 10 minuts, però amb factura i producció del més alt nivell hollywoodià creats específicament per ser consumits en ‘smartphones’. No es tracta d’una companyia de les milers que hi ha que busquen i troben en YouTube la seva plataforma d’expansió més comuna, sinó d’una cosa realment nova concebut per a aquells moments en què anem en transport públic, esperem a alguna cua o simplement gaudim d’uns breus minuts de descans. QUIBI vol centrar-se en el més d’un milió de nord-americans que afirmen consumir almenys una hora de vídeo al dia en els terminals telefònics, i pretén atreure la seva atenció oferint-los continguts de la màxima qualitat, només que en format reduït quant a la durada.

Per això estan treballant a desenvolupar projectes que compten amb pesos pesants de l’entreteniment i de l’esport com ara Steven Spielberg, Guillermo del Toro, Justin Timberlake, Jennifer López, Zac Efron o Kobe Bryant, entre molts altres. Darrere de la companyia hi ha Meg Whitman,  Meg Whitmanexconsellera delegada d’eBay i HP, i Jeffrey Katzenberg, expresident de Disney i cofundador amb Spielberg de DreamworksSpielberg . És a dir, l’aposta va de debò.

“QUIBI és una ‘start-up’ dedicada a produir vídeos de menys de 10 minuts”

Notícies relacionades

L’últim mes han donat llum verda a nou projectes, quatre dels quals són de ficció i mostren amb rotunditat l’ambició de la seva proposta. El primer està basat en la novel·la ‘The Vampire Tapestry’, de Suzy McKee Charnas, i narra la vida d’un antropòleg que en realitat és un vampir. Com a productor apareix el genial Guillermo del Toro. ‘Free Ray Seen’ serà un ‘thriller’ que explicarà una crisi amb ostatges. ‘Frat Boy Genius’, una comèdia que oferirà el seu particular punt de vista divertit i a estones fosc sobre la història real de l’èxit d’‘Snapchat’. I, finalment, el que sembla projecte estrella, una preqüela de la telenovel·la estrenada pel canal hispà Telemundo el 2013, ‘El Señor de los Cielos’. S’hi explicava la vida d’un narcotraficant anomenat Aurelio Casillas, que va tenir un enorme èxit i ara QUIBI prepara una sèrie d’episodis breus explicant els orígens del protagonista, amb la pretensió que el resultat sigui per a ells el que ‘Narcos’ va ser per a Netflix.

És curiós com en una conjuntura en la qual cada vegada hi ha més sèries, escurcen el nombre d’episodis per temporades, mentre se’n redueix el número. Ara el fenomen arriba a la durada dels seus episodis fins a un nivell que sembla que els ‘curts’ es puguin posar de moda ben aviat. “Més, però breu“, sembla l’eslògan d’aquests temps urgents, quan fins fa poc el somni de qualsevol productor era col·locar una sèrie que durés dècades, perquè és on s’hi obtenen els beneficis. Em pregunto qui pagarà aquesta nova festa a punt de començar.