Editorial

La indústria de TV aposta per la dona

La incorporació de persones de col·lectius fins ara discriminats en la indústria de la ficció no és una moda, és la resposta a una necessitat

1
Es llegeix en minuts
fcasals46655933 mas perodico serie pen15190125120521

fcasals46655933 mas perodico serie pen15190125120521

La indústria de la ficció televisiva dels EUA busca unicorns. O, el que és el mateix, dones, si poden ser negres, llatines o asiàtiques, per ocupar els més variats llocs de la seva indústria, ja siguin guionistes, productores o protagonistesguionistesproductoresprotagonistes. N’hi ha prou de tenir consciència de les dificultats de trobar un talent que tradicionalment ha sigut discriminat, per comprendre per què en l’argot del sector se’ls diu unicorn

Per si algú allotjava dubtes sobre l’efectivitat del #MeToo, el #TimesUp (moviment contra l’assetjament) o #OscarsSoWhite (denuncia sobre la marginalització de les comunitats no blanques davant o darrere les càmeres), la demanda actual de la indústria mostra la profunditat d’un sisme que ha esquerdat molt més que la superfície. No es tracta de complir quotes per tranquil·litzar consciències, sinó que es requereixen múltiples visions per connectar amb una societat que ja no es conforma amb una mirada estereotipada i vol veure reflectida la seva pluralitat als productes que consumeix. 

La diversitat ha arribat per quedar-s’hi, però no serà fàcil. Encara són minoria les dones que ocupen càrrecs directius, però els estudis demostren que els equips liderats per dones presenten més diversitat de gènere i ètnica en la seva composició, fet que anirà afavorint la gradual incorporació de dones i persones de col·lectius fins ara discriminats a llocs de responsabilitat. No és una moda, és la resposta a una necessitat. La societat és plural i es vol veure plural.