Editorial

Inici de curs amb assignatures pendents

La situació econòmica i política convida a encarar la urgència de revertir en l'ensenyament les retallades forçades per la crisi

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp44895770 graf5510  ceheg n  murcia   espa a   04 09 2018   alumnos de180905170658

zentauroepp44895770 graf5510 ceheg n murcia espa a 04 09 2018 alumnos de180905170658 / Marcial Guillen

Els prop de 1.600.000 alumnes catalans que tornaran aquest dimecres a les aules tindran un començament de curs notablement més tranquil i estable que el de l’any passat, quan acabaven de ser colpejats pels atemptats del 17-A i en ple inici del conflicte polític que va portar al’1-O  i es va tensar després. Tornaran, a més, amb una situació econòmica molt diferent als anys de crisi que van portar dures retallades pressupostàries, amb efectes especialment dolorosos en educació.

No obstant, malgrat la voluntat expressada pel conseller d’Ensenyament i del final de l’aplicació de l’article 155, els estudiants es trobaran un panorama semblant al que van deixar el curs passat i no poques assignatures pendents a la cartera. La realitat és que la pròrroga dels pressupostos, alguns retards administratius i qüestions legals llasten el camí d’aquesta altra recuperació. Entre els assumptes que esperen destaca el de posar fi a la segregació escolar, tant per qüestions de sexe com de nivell socioeconòmic, un repte oblidat fins al juliol passat. També caldrà esperar per reduir la ràtio d’alumnes per aula –cosa per a la que resulta imprescindible augmentar el nombre de professors–, ferl’escola més inclusiva, augmentar la formació en innovació amb tecnologia, millorar les beques d’estudi i de menjador...

En definitiva, el curs comença sense excuses, amb una situació econòmica i política que convida aencarar la urgència de revertir les retallades  orçades per la crisi.