IDEES

1
Es llegeix en minuts
nicolas-winding-refn

nicolas-winding-refn

Nicolas Winding Refn, director de Drive (2011) i The neon demon (2016), va publicar dimecres a The Guardian un article formidable en el qual diu moltes coses interessants. Parla, per exemple, de l’Amèrica de Trump i de la necessitat (més que mai) d’"un art bo i desafiador" per afrontar una realitat complexa: "No de l’art del bon gust, que és l’enemic de la creativitat". I parla, sobretot, del poder de les pel·lícules que no encaixen en aquest cine del bon gust, adotzenat i mercantilitzat.

No inventa la sopa d’all, però és savi i directe a l’hora d’exposar els seus arguments. I fa una cosa que trobo a faltar en les declaracions de cineastes: mostrar-se connectat amb la realitat i recordar la necessitat, sempre a favor de l’art, de sacsejar-se i buscar nous camins creatius, per guillats la que resultin.

Aquest mes veurà la llum per fi byNWR.com, la plataforma de 'streaming' que Nicolas Winding Refn ha concebut per exhibir pel·lícules rares o poc conegudes

Notícies relacionades

De tot el que explica, el que més m’agrada té a veure amb l’últim. Segons The Guardian, aquest mes veurà per fi la llum byNWR.com, la plataforma de streaming (en teoria gratuïta) que el cineasta ha concebut per exhibir pel·lícules rares o poc conegudes, entre elles Marea nocturna (1961) de Curtis Harrington i The nest of the cuckoo birds (Bert Williams, 1965), la restauració en 4K de la qual (desconec si de totes) ha finançat ell mateix.

No hi ha gaire informació sobre això, i és tot tan idíl·lic que costa creure que sigui cert. Fins que no ho vegi no m’ho acabaré de creure. Però fins i tot si aquesta fantasia no s’arriba a concretar (o nosaltres des d’aquí no en tenim accés, una cosa que podria passar) enclou coses que m’entusiasmen. Obre nous camins en l’exhibició en línia (NWR va presentar el projecte l’any passat al festival Lumière de Lió i, per exemple, la seva idea dels continguts addicionals era una passada), corrobora una cosa tan òbvia com que les projeccions de qualitat no són exclusives d’una sala de cine i, això últim em fascina, fa que el cinema de culte entri en una nova dimensió. Si els mecanismes per accedir a aquestes pel·lícules han canviat totalment els últims anys, NWR fa diversos passos més al rescatar-les, restaurar-les, compartir-les i consagrar-se com a irreprotxable prescriptor en línia.

Temes:

Cine