Editorial

'Marca Sónar' i 'marca Barcelona'

La complicitat entre l'exitós festival i la ciutat de Barcelona és necessària i beneficiosa

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp43781491 barcelona  15 06 2018 festival sonar  sonar de dia en fira m180616165505

zentauroepp43781491 barcelona 15 06 2018 festival sonar sonar de dia en fira m180616165505 / FERRAN SENDRA

Sónar, el festival que uneix des de fa 25 anys a Barcelona la música, la tecnologia i la creativitat ha tornat a superar-se en aquesta edició d’aniversari, amb 126.000 visitants, dels que prop de la meitat continuen sent estrangers. A més del públic, hi ha altres xifres que certifiquen la consolidació i l’èxit de la iniciativa de la ‘marca Sonar’, com el fet que en aquesta edició hi hagin anat 6.000 professionals, més que mai, 3.300 empreses i entitats i 4.000 persones que han assistit a les conferències. Fins i tot més, el segell del Sónar donarà la volta al món els propers mesos a les seus paral·leles de Buenos Aires, Bogotà, Istanbul, Hong Kong i Reykjavík. Tot això fa pensar que el fenomen inclou valors intangibles que des de la seva creació, el 1994, ha anat conformant una experiència de modernitat cultural i social única, sumant fidels, ja de diverses generacions, i posant la ‘marca Sónar’ com a referència internacional.

La ciutat de Barcelona –també moderna, cosmopolita i amb marca pròpia– i el Sónar es retroalimenten. Els dos compten amb el millor màrqueting, però cap no és un producte de màrqueting. És de confiar que el profitós maridatge es mantingui. En aquest sentit, no resulta convenient per al festival l’“excepcional” canvi de dates per al proper any, forçat per una gran fira tèxtil, però seria bo que en el futur es busquin alternatives amb una complicitat que és necessària i beneficiosa.