L'èxit i el valor de la Fira
Fa bastantes dècades, Barcelona era una urbs que tenia com a única marca atractiva la de ser «ciutat de fires i congressos». Han canviat molt les coses, sobretot des que els Jocs del 1992 la van col·locar entre l'elit mundial. Els seus atractius van augmentar el seu valor i la transformació econòmica i urbanística va empènyer el procés. I en tot aquest temps, la Fira hi continua sent, també transformada, com un dels principals actius de Barcelona i Catalunya. L'estudi d'Esade que ahir es va presentar confirma en números una cosa indiscutible. Amb 40.500 llocs de treball directes i indirectes i 2.624 milions d'impacte econòmic (l'equivalent a l'1,21% del PIB català), la institució, que fa temps va trencar els límits geogràfics de Montjuïc, ha acompanyat la ciutat en el gran enlairament. Una menció destacada entre els certàmens que acull la Fira es mereix sens dubte el Mobile World Congress, avui la joia de la corona, que Barcelona organitza des de fa 10 anys i que s'ha garantit fins al 2023. Representa el 25% de l'activitat econòmica, però a més a més també hi ha salons amb tanta solera com Alimentaria, el de l'Automòbil, Construmat, Expoquimia, sense oblidar-ne altres de menors en l'aspecte econòmic però molt populars, com el del Còmic, el Manga i el de la Infància. I en aquesta història d'èxit, cal destacar una premissa: la coincidència a l'hora de fixar objectius, com ahir va constatar el seu president, Josep Lluís Bonet. Ajuntament, Generalitat i Cambra de Comerç han anat a una. I això és una altra gran clau de l'èxit.