Al contraatac
'Indepes' o fatxes
Alguns consideren que si no ets independentista ets fatxa. Així de nítid. Alguns ho tenen clar, i els envejo, perquè tenir les coses clares en els temps que corren deu ser molt confortable. Alguns ho tenen claríssim, i és temptador, perquè així les coses se sintetitzen. La vida és només un procés, i això de buscar-hi el sentit a tot és d'un antropocentrisme cursi. Tenir-ho tot clar deu resultar aclaparador i anabolitzant.
Als que ho tenen tot clar no els afecta el que digui Obama, ni Cameron, ni Merkel, ni Valls, ni Renzi, ni els banquers catalans i espanyols, ni els empresaris catalans, ni les multinacionals, ni el president de la Comissió Europea, ni que, segons Mas-Colell, només tindríem 2.405 milions de més i no els 16.000.
Diuen que s'és independentista o fatxa, i que la resta són ganes de complicar-ho tot. Diuen que si no es tenen les coses clares resultarà que ens haurem de repartir trossets de raó i miques d'arguments, i això agrada molt als pajilleros mentals però és molt poc útil per ser assertiu i concloent. Independentistes o fatxes.
És més, ¿per què no és tothom indepe? Doncs ho tenen clar: no s'és independentista o per interès o per neciesa. És a dir, que els no patriotes catalans són així o per mala fe o perquè no donen més de si.
Els que ho tenen clar volen que la gent sigui o patriota catalana o patriota espanyola. Diàfan i lluminós. No els agrada la gent que es complica, com els perplexos, que no són patriotes ni d'una cosani de l'altra, gent vàcua.
Els progres, els pitjors
Notícies relacionadesPerò, ¡compte!, saben molt bé que els pitjors espanyolistes són els que es creuen progres. Són el pitjor perquè poden arribar a confondre't amb el conte de la llagrimeta, amb les seves lluites a la Transició, les seves detencions, les seves pallisses a comissaria, la seva presó, les seves manifestacions, la seva militància clandestina, el seu primer Onze de Setembre a Sant Boi i tota aquesta brossa mental. Res, independentistes i fatxes, i menys mariconades. ¿O és que Pujol no va estar a la presó? ¡Si fins i tot va haver d'exiliar els seus diners, pobre!
¿Com poden els fatxes no independentistes delectar-se en el seu error? Senzillament, perquè odien el seu país. És de miserables no sentir-se orgullós del lloc on un neix, no estimar la seva gent i no emocionar-se i no voler alliberar el país on un ha nascut del jou d'un país dominant i no lluitar per la independència i donar la cara. Els que ho tenen tot clar no entenen que per a alguns fatxes sigui tan difícil experimentar aquests sentiments. ¿Com poden els espanyolistes obcecar-se i encegar-se d'aquesta manera? ¿Tant els costa adonar-se que totes les coses nefastes són no catalanes?
