Tu i jo som tres
Un gran xou de la Pausini
Després de dues temporades de gran èxit, La voz (T-5) ha aconseguit una rara perfecció. Xou i talent musical en un insuperable engranatge escènic. El fitxatge de Laura Pausini com a membre del jurat (amb Malú, Alejandro Sanz i Antonio Orozco) ha sigut un sorprenent encert. Italiana, coneixedora a fons del que el públic busca en l'univers telecinqüe, des del primer moment es va transformar en una colossal showwoman histriònica, en el sentit més simpàtic del terme. Jugant a ser despendolada i a la vegada surrealista, va arrencar rialles i aplaudiments entre el fervorós públic. La seva estratègia de simular constants i divertides baralles amb els seus companys del jurat, disputant-se els concursants perquè entrin en el seu equip, seduint-los amb floretes molt humorístiques, o arrencant-se amb una hilarant bulería quan va actuar Juañarito, nebot de José Mercé, ha resultat un pla perfecte per fluïdificar la combinació de talent i de xou. El cop de suspens, molt teatral i emotiu, de les bessones Alba i María, amagades rere un biombo, ha sigut la guinda d'un espectacle rodó que ha concitat més de quatre milions d'espectadors. La qualitat dels concursants que han passat aquest primer filtre és indiscutible. A casa ens ha subjugat en particular el cantant José Manuel, baríton baix que ens va regalar un notabilíssim Nessun dorma de la cèlebre Turandot de Puccini. Aquest intèrpret és de Crevillent, i a casa especulàvem, amb alegria, si potser aquesta Setmana Santa s'arrencarà amb alguna cantata virtuosa quan passi pels carrers de Crevillent l'originalíssim Pas del pollastre, un pas molt particular -de la Confraria de la Negació de Sant Pere-, que inclou col·locar cada any un pollastre viu entre la valuosa iconografia d'aquest pas, obra del cèlebre escultor menorquí Antonio Riudavets.
UNA CAMPANYA MAI VISTA.- A l'hora de tancar aquesta columna no s'ha estrenat encara la telecomèdia Aquí paz y después gloria (T-5). Però hem d'assenyalar l'aclaparadora campanya que ha fet Mediaset per incentivar-ne el consum. Totes les plataformes d'aquest imperi fa dies que emeten espots, contínuament, promocionant Antonio Resines, que fa -a la vegada- de truà i de capellà. Més que una campanya, ha sigut una obsessió publicista. No vull ni pensar què passaria si aquesta telecomèdia punxés. Serien capaços d'allargar GH VIP. Mantenint Belén dins, evidentment.