1
Es llegeix en minuts

Sí, Mango, empresa espanyola de reconegut prestigi internacional, llança al mercat la seva línia 'curvy', ''plus size', talles grans, perquè ens entenguem, es tracta de Violeta by Mango. Segons informa la marca en un comunicat de premsa, "la clau d'aquest nou projecte és oferir una col·lecció de qualitat dirigida a una dona actual i exigent que vol sentir-se guapa, sexi i anar a la moda, en un rang de talles més ampli de l'habitual".

Ara, es cuiden molt molt de mencionar en aquest escrit l'expressió "talles grans" (per això el seu departament de comunicació ha estat prudent), però senyors i senyores de Mango, no som tontes. Ni nosaltres, ni les principals editorials de moda i capçaleres internacionals que han entès de seguida del que es tractava:

"Mango llança una línia de talla grans", titulava 'Glamour' o "Mango is launching Violeta by Mango, a plus-size line aimed at curvier young women in EU sizes 40-52" (Mango llança Violeta by Mango, una línia de talles grans dirigida a les dones joves amb corbes amb les talles 40-52) escrivia 'The Huffingtonn Post'. 

Talles especial

Ampliar les talles de les seves peces ens sembla fantàstic, però discriminar aquesta ampliació en una col·lecció a part és molt…com ho diríem… som al 2013, les grasses no hauríem de comprar d'amagat com si estiguéssim comprant porno en un videoclub dels 80’. 

Notícies relacionades

Però per si no n'hi hagués prou, i aquí anem al més important, han decidit que les talles especials comencin a partir de la 40. Que no fa falta ser estadista, només fer un cop d'ull, segurament deu ser la talla més comuna de les dones espanyoles. Això ja no va només de fomentar una imatge distorsionada de la dona real que pot conduir al desenvolupament de trastorns alimentaris, va més enllà. Va de com la societat intenta modelar la imatge de les dones i de com això no es limita només al vestir, també al caràcter, gustos o professions. A dones adultes no se'ns deixa decidir sobre el nostre propi cos ni tan sols per decidir si estem grasses o no.

Masclisme encobert

Així que sembla que no només hem gastat per sobre de les nostres possibilitats sinó que també ens hem engreixat per sobre d'aquestes. A Mango se'ls ha oblidat la premissa de "no mosseguis la mà que et dóna menjar"  i nosaltres ja estem empatxades de tant masclisme encobert.