Editorials
La 'marca Barcelona' guanya terreny
LSSRqexitós empresari català Víctor Grífols va aconsellar aquesta setmana a Los Angeles a l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i a la resta de representants de la ciutat: «Si vols vendre fora, has de sortir». I això exactament és el que l'equip consistorial ha fet als Estats Units, amb una marató de visites a diverses ciutats, diversos sectors i els seus respectius líders. El balanç és positiu. A la maleta, Trias s'emporta l'enfortiment de lamarca Barcelona,que resulta competitiva com expressa la confiança ratificada durant dies pel Banc Mundial en el lideratge barceloní en el crucial desenvolupament de lessmart cities.Els termes exhibits en projectes de vocació internacional com el Mobile World Congress o l'Smart City Expo World Congress, així com l'acord amb la puntera Cisco Systems i la visita als pares del Whats App perfilen una Barcelona establerta en les noves tecnologies. Però la millor cloenda a la visita oficial de l'Ajuntament de Barcelona, ahir divendres, la trobada de l'alcalde amb operadors turístics a Nova York, entra en el cor dels interessos barcelonins, centrats a conservar el prestigi turístic i, per tant, l'activitat econòmica que se'n deriva.
A la ciutat dels gratacels, Trias va intercanviar amb el seu alcalde, com va fer en altres ciutats dels Estats Units, els desafiaments actuals de les urbs i les eventuals solucions per superar-los. En un món de globalitzada competència, Barcelona sap molt bé que la ciutat únicament té els límits que s'imposi.