Innovació tecnològica

Audi desafia els límits de la realitat amb una experiència immersiva

Audi desafia els límits de la realitat amb una experiència immersiva

Audi ho ha tornat a fer. La setmana passada va llançar una experiència única a l’altura de la seva última aposta en matèria automobilística, l’RS e-tron GT. A través d’aquesta proposta immersiva, la companyia esborra les fronteres entre la realitat i la ficció: es tracta de l’experiència disruptiva Audi immersive experience, una instal·lació innovadora que recull tota la fascinació que genera la mobilitat elèctrica ‘premium’.

Ubicada a les portes del centre comercial Illa Diagonal (av. Diagonal 557, Barcelona) des del 27 d’abril fins al 25 de maig, consta de dues pantalles led gegants amb efecte 3D i proposa als visitants i transeünts una experiència immersiva pionera a Espanya a través de la qual poden interactuar amb l’experiència. Una activitat tan pionera com el barco insígnia de la marca. La proposta està dotada d’intel·ligència artificial per aconseguir una millor connexió amb l’usuari, detectant els seus moviments i expressions facials a fi de promoure la immersió amb la tecnologia. Amb aquesta experiència, Audi dona a conèixer tots els detalls de l’últim llançament de la firma dels quatre cèrcols a Espanya, l’RS e-tron GT, l’exclusiu esportiu elèctric d’Audi Sport, que a més suposa l’inici d’una nova era per al fabricant.

Aquesta experiència impulsada per Audi Espanya i desenvolupada per l’empresa barcelonina Glassworks compta amb elements tecnològics d’última generació que analitzen el moviment en temps real perquè l’usuari s’endinsi completament en la proposta, que només necessita dos minuts i mig per sorprendre a través de la interacció i una rèplica gairebé exacta del vehicle, fins al punt que desafia els límits de la realitat.

Innovació en tots els sentits                                                                        

Innovació en tots els sentits                                                                        A través d’aquesta instal·lació, en la qual convergeixen el màrqueting i la innovació, la filial del fabricant a Espanya demostra la seva aposta per la innovació i dona a conèixer d’una manera diferent la seva visió de la mobilitat del futur, que conceptualitza a través de l’Audi RS e-tron GT.

Esteve Busquets, ‘product manager’ d’Audi i responsable, entre d’altres, de l’RT e-tron GT, és una de les persones que coneixen més bé el cotxe. «Els desenvolupadors han simulat les inèrcies del cotxe i l’han recreat completament en 3D. Es van centrar, per exemple, en els detalls de les llantes», explica Busquets sobre l’experiència. Tenint en compte que aquest model és el cotxe amb més innovacions tecnològiques del porfolio d’Audi, «considerem que es mereixia una innovació tecnològica a l’altura de la que presentem», ressalta Busquets.

«D’aquesta manera, la tecnologia vincula l’usuari amb la marca a través d’una interacció molt simple, molt casual. A més, la gent en queda molt sorpresa», detalla Xavi Tribó, responsable del laboratori de Glassworks, desenvolupador de l’experiència, l’endemà de la inauguració. «És una proposta molt tecnològica però molt poc intrusiva i permet una experiència emocional», destaca. Marta Farré, responsable de publicitat d’Audi, ressalta la vinculació amb la marca: «Li hem volgut donar un caràcter diferencial per vincular la instal·lació als valors de la nostra marca. I el resultat és una experiència visual amb la qual, a més, es pot interactuar, proposant una experiència que permeti donar a conèixer el nostre cotxe».

«No hi ha res igual, no deixa ningú indiferent: és una proposta ad hoc que crida molt l’atenció a les persones que passen per aquí perquè no és una pantalla corrent», explica Cristina De Blasio, responsable de continguts d’Audi. «Volem que les persones vegin i visquin el cotxe per entendre l’electromobilitat», resumeix. La proposta tecnològica de la instal·lació es complementa amb l’exposició de l’RS e-tron GT, aquesta vegada de manera física i «real» a través de la qual es poden comparar les poques diferències que hi ha entre el cotxe i la seva rèplica digital. «No cada dia tens l’oportunitat de veure un superesportiu, tant a la pantalla com de forma física», destaca la responsable de continguts de la firma.

Tecnologia punta, també en entreteniment

Tecnologia punta, també en entreteniment«Volíem aprofitar la proliferació d’aquest tipus de leds en tot el món juntament amb una tecnologia amb efecte 3D que creï la il·lusió visual de la profunditat», explica Tribó. Amb aquesta idea, Glassworks va desenvolupar una experiència realista que proposa una cinemàtica interactiva, un una proposta única a Espanya.

«Hi ha una càmera que capta el moviment corporal per interactuar amb aquest minijoc i sentir-s’hi totalment connectat», explica Tribó. Per crear aquest contingut interactiu en temps real, la proposta compta amb el motor de gràfics Unreal Engine i la configuració nDisplay d’Epic Games, que donen lloc a un sistema de visualització únic. Com a resultat, els usuaris poden visualitzar el vehicle a escala real, interaccionar amb els seus sistemes i fins i tot personalitzar-lo.

Sempre «a l’avantguarda de la tècnica», Audi sobresurt perquè aposta per experiències innovadores per presentar els seus vehicles de gamma top. «Volem que els nostres productes siguin emblema de la tecnologia, també en matèria de comunicació», explica Farré. La companyia dels quatre cèrcols va sorprendre el 2017 amb un ‘escape room’ dedicat a l’Audi A3 Sportback e-tron i a l’Audi Q7 e-tron i va tornar a apostar per l’experiència d’hiperrealitat virtual amb ‘E-tron room’: The Futue Paradox, vinculada a l’arribada de l’Audi e-tron. Ara torna a repetir amb ‘Audi immersive experience’ per demostrar la seva capacitat de desenvolupament tecnològic i la passió pel detall.

RS e-tron GT

Esportivitat i sostenibilitat no són una contradicció. De fet, la combinació dels dos conceptes defineix la nova idea de luxe que Audi aplica a la mobilitat elèctrica. El nou model d’Audi representa un concepte mai vist fins al moment: l’e-tron GT forma part d’un pla amb què la marca pretén definir un futur emocionant en matèria de mobilitat. El gran turisme 100% elèctric ha arribat amb dues variants: e-tron GT quattro i RS e-tron GT. Els dos models són potents, ràpids, dinàmics i no generen emissions. Totes aquestes qualitats se sumen a un fort caràcter que reinterpreta la idea tradicional del segment GT.

Notícies relacionades

Com és habitual en la marca, el disseny no és l’única finalitat, sinó més aviat la connexió entre forma i funció. Com que és un vehicle elèctric, l’Audi RS e-tron GT té un disseny molt aerodinàmic i l’estètica, per tant, sorgeix de l’eficiència. La il·luminació és un element característic del disseny exterior de l’e-tron GT. Els llums led dels fars i els pilots presenten un modelatge tridimensional que emfatitza l’aspecte emocional del vehicle elèctric.