On Catalunya
art
'Sota l'Ossa Major': Àngels Ribé, pulsió natural
El Centre d'Art Tecla Sala, a l'Hospitalet, dedica una exposició a l'artista catalana, pionera de l'art conceptual dels anys 70 i recentment guardonada amb el Premio Nacional de Artes Plásticas

zentauroepp51442920 abel200107123854
‘Sota l’Ossa Major’
Centre Cultural Tecla SalaAvinguda de Josep Tarradellas, 44 (l’Hospitalet) Horari: de dimarts a dissabte, d’11.00 a 14.00 i de 17.00 a 20.00 hores. Diumenges i dies festius, d’11.00 a 14.00. Dilluns, tancat. Fins al 17 de maig Preu: entrada lliure
A la variada i extensa obra d’Àngels Ribé (Barcelona, 1943) hi ha un fil que embasta totes les peces, ja siguin escultures, fotografies, vídeos o ‘performances’: la seva connexió amb la naturalesa. Una connexió vital, de recerca de l’essencial. L’aigua, les pedres, la llum... són elements amb què l’artista experimenta, en ocasions utilitzant el seu propi cos, com si busqués la comunió de l’art amb l’univers.
Ribé, que va ser un pioner de l’art conceptual dels anys 70, no ha deixat d’experimentar en l’últim mig segle. En reconeixement a aquesta trajectòria, la creadora va rebre el Premio Nacional de Artes Plásticas 2019, que atorga el Ministeri de Cultura. Anteriorment, el 2012, la Generalitat ja li havia concedit el Premi Nacional de Cultura.
Notícies relacionadesEl Centre d’Art Tecla Sala ofereix la possibilitat de contemplar l’obra de l’artista catalana a ‘Sota l’Ossa Major’, una exposició que, sense pretendre ser retrospectiva, inclou des de les seves primeres peces fins a les més recents, algunes, inèdites.
Val la pena no deixar passar per alt la vitrina amb manuscrits de Ribé i algunes de les seves fonts d’inspiració, que permeten acostar-se, tot i que sigui mínimament, a una de les artistes més rellevants en l’actualitat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern