Inicia sessió

Inicia sessió amb el teu compte dEl Periódico

He oblidat la contrasenya Política de privacitat

Si encara no ets usuari, Registrat

cine

Edificis que estimen la càmera

Amb motiu de l'estrena de la nova pel·lícula de Dwight Johnson, 'El rascacielos', repassem algunes de les construccions més emblemàtiques del cine

Nando Salvà

Edificis que estimen la càmera

Probablement, alguns, al conèixer-se que Dwayne Johnson protagonitzaria una pel·lícula anomenada El rascacielos, van donar per fet que l’actor per fi havia trobat un paper a la mida de les seves dimensions físiques. Però lamentablement en la pel·lícula que avui arriba als cines l’artista abans conegut com ‘la Roca’ no interpreta el personatge del títol, sinó l’heroi encarregat de salvar la filigrana arquitectònica més alta del món i tots aquells que són dintre entre ells, la seva pròpia família– tant del que sembla ser un grup terrorista com d’un foc massiu com d’un altre variat assortiment d’amenaces.

Si aquesta última frase fa que ‘El rascacielos’ sembli una còpia poc escrupolosa de ‘La jungla de cristal’ (1989), potser és perquè precisament és el que és. Però també és una nova demostració que, lluny de ser mers garbuixos de ferro i formigó, alguns edificis van néixer per ser estrelles. Aquestes pel·lícules estan protagonitzades per alguns dels actors més icònics.

1. LA JUNGLA DE CRISTAL (1989)

La majoria considera John McLane un heroi, però el pobre senyor Nakatomi, amo de la torre Nakatomi Plaza, no el suporta. Encara continua pagant factures per la destrossa que va causar el de la samarreta imperi mentre salvava la seva senyora dels terroristes. Això no ha impedit que ‘la Roca’ l’hagi pres com a model a ‘El rascacielos’.

2. EL RESPLANDOR (1980)

L’escriptor Jack Torrance (Jack Nicholson) era un home més maco que les pessetes fins que va decidir passar l’hivern a l’Overlook Hotel amb la seva família i, sotjat pels malignes esperits que habiten el lloc, es va convertir en un psicòpata despentinat propens a fúmer destralades. ¿O potser va ser pel pèssim gust de l’emmoquetat?

3. OBERT FINS A LA MATINADA (1996)

Bona part de l’acció transcorre en un selecte local d’oci nocturn anomenat La mamella cargolada, a només uns quilòmetres del cul del món. Els seus encarregats prometen “cony blanc, cony negre, cony hispà, cony groc, cony calent, cony fred”. En realitat, és un antre infestat de vampirs.

4. MISSIÓ IMPOSSIBLE: PROTOCOL FANTASMA (2011)

Si existeix una construcció de metall i vidres que hagi estat a prop de mantenir relacions sexuals, aquesta és la torre Burj Khalifa (Dubai). En la quarta entrega de les gestes de l’agent Ethan Hunt, el gratacel més alt del món i Tom Cruise es passen mitja pel·lícula intercanviant-se carícies i altres fregaments.

5. BLADE RUNNER (1982)

El replicant Roy Batty va veure raigs C a prop de la porta de Tannhäuser i altres coses que nosaltres no ens creuríem. Però en realitat l’últim que va veure abans de morir van ser un colom blanc, el rostre amb la boca obertade Harrison Ford i el terrat del Bradbury Building, l’edifici victorià on transcorre bona part d’aquest clàssic.

6. CAÇAFANTASMES (1984)

El terrat de l’imponent edifici Art déco situat en el número 55 de Central Park West és la via d’entrada perquè l’emprenyat déu sumeri Gozer es coli al nostre món en forma de ninot inflable gegant i rubicund. ¿Com aconsegueixen els caçafantasmes guanyar-lo i salvar així Nova York d’una invasió espectral? Creuant els llamps, és clar.

7. EL COLÓS EN FLAMES (1974)

El seu protagonista és la torre Glass, 138 plantes tan espaioses que donen cabuda als egos de mig Hollywood –Steve McQueen, Paul Newman, William Holden, Fred Astaire–. Tot el que té de gran, això sí, ho té de matussera. Quan se li endollen unes regletes de més, acaba més cremada que una olla castanyera. 

Temes: Cine

0 Comentaris
cargando

RECOMENDAMOS