Agafa pa i suca

El xou de Carlos Ríos, per Òscar Broc

El moviment ‘realfooding’ és un garant d’espectacle i salseig. La seva nova ‘boutade’ ha sigut posar a la venda un croissant ‘realfooder’

El xou de Carlos Ríos, per Òscar Broc

Carlos Ríos per aquí. Carlos Ríos per allà. Si ets una de les milions de persones alienes a les polèmiques recurrents de la bombolla gastro, segurament no tindràs ni la més remota idea de qui és l’ocell. I no fa falta que et molestis a buscar-lo: seràs més feliç sense saber de la seva existència. 

No obstant, els ‘voyeurs’ que disfrutem observant els sainets virals des de la distància, crispetes en mà, l’abanderat patri del moviment ‘realfooding’ és un garant d’espectacle i salseig d’un valor incalculable. La seva nova ‘boutade’ ha sigut posar a la venda un absurd croissant ‘realfooder’ o com s’anomeni. És una nova addició al catàleg de productes suposadament saludables que Ríos fa temps que comercialitza. Hummus, gelats, crema de cacau, formatges...

Nutricionistes emprenyats

Però el més interessant de Carlos Ríos no són les ximpleries que predica, ni tan sols que s’embutxaquin diners a costa de ‘realfooders’ impressionables. El realment fascinant és que cada vegada que posa a la venda un nou producte, es produeix un terratrèmol en les tertúlies del periodisme gastronòmic i es desencadenen guerres de nutricionistes a Twitter que riu tu de les matances entre Bloods i Crips al gueto de Los Angeles. 

Notícies relacionades

HI ha els que, indignadíssims, el qualifiquen d’estafador i analitzen fins i tot la composició atòmica dels seus productes per advertir la humanitat que no són el que semblen. Parafrasejant Cayetana: «No te lo perdonaré jamás, Carlos Ríos. Jamás». I després hi ha els seus acòlits, capaços defensar l’ídol de fang fins a la irracionalitat més extrema. Veure nutricionistes i periodistes gastronòmics perdre així els papers en aquestes baralles virals és un espectacle meravellós. Es disfruta. Es gaudeix. Només per això, estimat Carlos: no paris, segueix, segueix.