On Catalunya
no t’ho perdis
Festival de patates braves, Oktoberfest i altres plans per a aquest cap de setmana a Barcelona
Apunta-ho a l’agenda: el Mahou Bravas Fest Barcelona, la Biennal de Pensament i el Viu Montjuïc, el Parc de la Cultura

Arriba l’octubre, així que ens tornem una mica alemanys: dona-li la benvinguda de nou a l’Oktoberfest Barcelona. Fins al dia 16, litres i litres de cervesa i menjar tradicional del centre d’Europa envaeixen la Fira de Barcelona (avinguda de la Reina Maria Cristina). Prepara’t per a la ressaca.
A partir de dimarts, dia 11, i fins diumenge, 16, Barcelona es converteix en una gran àgora de debat públic. Torna la Biennal de Pensament amb xerrades carregades de filosofia, ciència, sostenibilitat, ciutadania, arquitectura, sociologia i un llarg etcètera a càrrec de grans noms del pensament com Yuval Noah Harari, Anne Waldman, Míriam Hatibi i Marina Garcés.
Aquest cap de setmana, toca anar a Montjuïc. Dissabte i diumenge torna la segona edició de Viu Montjuïc, el Parc de la Cultura, amb una trentena d’establiments de la muntanya oferint jornades de portes obertes, exposicions i activitats per conèixer a fons tots els equipaments culturals. Per exemple, la recreació d’una legió romana del Museu d’Arqueologia de Catalunya, l’espectacle musical Nest al cementiri de Montjuïc, i les sessions de jazz de Jazzbetween.
Dilluns, a ImaginCafé (Pelai, 11), l’’app’ Too Good To Go, dissenyada per evitar el malbaratament alimentari venent a preu de cost el que els sobra a locals de restauració a l’hora de tancament, organitza un taller per aprendre trucs i receptes per no llençar cap producte a casa i reduir l’empremta ambiental de la nostra cuina.
L’Heliogàbal (Ramón i Cajal, 80) obre les portes al segell Montebelloperquè, durant aquest mes, alguns dels seus artistes omplin la sala de concerts. Fins al dia 29.
Si l’estiu és l’època estrella dels festivals de música, la tardor, dels gastronòmics. Mentre a la Barceloneta hi continua el Barceloneta tast, amb ofertes de bombes i beguda per tot el barri, al Poble Espanyol (Francesc Ferrer i Guàrdia, 13) arriba aquest cap de setmana el Mahou Bravas Fest Barcelona, festival de ‘street food’ dedicat a les patates braves. Deu restaurants emblemàtics de la ciutat seran els encarregats de cuinar la seva versió de la famosíssima tapa. Entrada gratis i cada degustació a 3 euros.
El Palau de la Música (4-6) estrena temporada de Palau Piano, cicle que, des de l’octubre fins al juny, convoca nou dels millors intèrprets del món. Noms com Khatia Buniatishvili, Seong-Jin Cho i Paul Lewis arribaran per «explicar la vida amb les 88 tecles del piano», com promet el Palau.
Notícies relacionades
Aquest divendres, el col·lectiu QWERTY aterra a La Deskomunal (Riera d’Escuder, 38) per inaugurar Parole de QWERTY, esdeveniment nocturn protagonitzat per activistes i humoristes amb discurs àcid i polític sobre l’heteropatriarcat. De 20.30 h a 3 h, hi haurà xous i música.
La Terrazza (Francesc Ferrer i Guàrdia, 13), la festa d’estiueig de Montjuïc, aprofita l’estiuet de sant Martí per tancar temporada de festa amb triple sessió: divendres, dissabte i dimarts, per als que no hagin de matinar (o els que vagin d’empalmada a treballar).
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Querella del PSOE El Suprem nega delicte d’odi a Abascal per proposar penjar Sánchez
- Nit del 21 de setembre La Baixada de l'Àliga, l'acte més multitudinari de les festes de Santa Tecla de Tarragona: horari, recorregut i talls
- El memorial als afusellats del Camp de la Bota arriba amb vuit anys de retard
- La discoteca Pacha es reinventa amb la mítica marca eivissenca Ku
- El cine espanyol pren Sant Sebastià
- Els nous ‘TN’