Els fets i les convencions
‘El drama’ Kristoffer Borgli /
Cineasta noruec instal·lat des de principis d’aquesta dècada en el cinema nord-americà, Kristoffer Borgli proposa amb El drama una relectura de les històries tradicionals en què, abans o durant la celebració d’un casament o d’un aniversari, surt a la llum un fet que determinarà les relacions de tots els protagonistes.
Aquest és el seu principal punt d’interès: aquest fet determinant i la manera natural com apareix en el relat, que no revelarem aquí. Més enllà que sigui una d’aquestes característiques produccions d’A24 –un estudi independent que, com Miramax fa anys, ja està consolidat i ben instaurat en l’ecosistema hollywoodià– amb un repartiment d’allò més cool –Zendaya i Robert Pattinson com a parella central, amb Alana Haim despuntant en una rellevant figura secundària–, El drama funciona amb precisió a l’hora de qüestionar, amb una barreja ben estructurada de conflicte dramàtic i situacions còmiques, la relativitat del que hem fet o hem pensat fer en algun moment de les nostres vides.
El casament és postureig, diu un dels protagonistes. Però s’hi entreguen de la manera més clàssica: preparatius, assajos del ball, degustació del menjar, proves fotogràfiques, selecció dels rams de flors, escriptura del discurs… Formen part d’una classe mitjana acomodada i intel·lectual. Ell és conservador en cap d’un museu i casa seva és un atractiu dúplex folrat de llibres. D’ella en sabem menys coses. És sorda de l’orella dreta. Inicialment funcionen com en una comèdia romàntica clàssica. A la seqüència clau, amb uns amics, canvien les coses. Borgli sap tractar un tema delicat amb prou senzillesa, malgrat alguna sortida de to innecessària.
Notícies relacionades‘El drama’
Kristoffer Borgli (Estrena: 29/6/26)
- BÀSQUET "Pateixo molt", afirma Pascual per justificar la seva sortida del Barça
- Natació artística "És la rutina més difícil que s’ha fet"
- COMIATS Mapi i Ona Batlle se’n van a Anglaterra després de l’adeu al Barça
- ESCALADA Alta exigència en la World Climbing Series d’Alcobendas
- Enrique Riquelme: "El Barcelona s‘ha rigut del Reial Madrid per culpa de Florentino"
