El mirall on s’hauria de mirar el ‘true crime’
‘Zodiac Killer Project’ funciona a modo de meditación experimental sobre los desafíos y los sinsabores que hacer cine conlleva. /
Quan va comprendre que no seria capaç d’obtenir els drets d’adaptació del llibre que volia convertir en documental –escrit per un home que assegurava conèixer la identitat de l’assassí del zodíac–, Charlie Shackleton va decidir en canvi fer una pel·lícula sobre la pel·lícula que no va poder fer. I aquesta obra alternativa probablement és fins i tot millor del que l’original podria haver sigut mai, alhora una crítica i una celebració que enlluerna per la seva agudesa, la seva honestedat, la seva perspicàcia i la seva hilaritat ocasional.
Més concretament, Zodiac Killer Project funciona alhora com a meditació experimental sobre els desafiaments i les amargors que comporta fer cine, els límits ètics que sovint es traspassen buscant l’entreteniment i, sobretot, les convencions formals i narratives que converteixen el true crime en un gènere tan eficaç i tan moralment qüestionable. Shackleton no s’eximeix a si mateix de responsabilitat, ja que reconeix el seu treball com a part del problema i confessa que també ell hauria utilitzat aquestes trampes en cas d’haver-ne tingut l’ocasió. En qualsevol cas, la seva pel·lícula exhibeix el do de l’oportunitat: hi continuarà havent crims i hi continuarà havent pel·lícules sobre crims però, idealment, la cinta hauria de contribuir a fer-les una mica menys barroeres.
Notícies relacionades‘Zodiac Killer Project’
Charlie Shackleton (Estrena: 26/12/2025. Filmin)
- Mobilitat Restablert el servei de trens a les línies R13, R14, RT1 i R4 de Rodalies
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Cine On es poden veure les pel·lícules nominades als premis Gaudí
- Investigació oberta ¿Qui va matar Magdalena Mas? Una samarreta, tres extraccions en caixers... i un crim sense resoldre des del 2005
- Manifestació contra el caos ferroviari Milers de persones convocades per l’ANC denuncien el caos de Rodalies: «La independència és l’única solució»
