Màrcia Cisteró guanya el premi Memorial Margarida Xirgu de teatre
L’actriu Màrcia Cisteró ha guanyat el 51 premi de teatre Memorial Margarida Xirgu, que distingeix la millor actriu de la temporada teatral barcelonina, pel seu paper a quatre obres: Tots ocells, A Macbeth Song, Les bacants i Opereta imaginària", segons han informat els organitzadors del guardó.
La distinció, instaurada el 1973 per la desapareguda penya Carlos Lemos, és una de les més longeves de l’Estat en l’àmbit de les arts escèniques i, des de l’any 2022, l’organitzen el digital de cultura Núvol i la Federació de Grups de Teatre Amateur de Catalunya, en col·laboració amb l’Ajuntament de Molins de Rei (Barcelona) i la Fundació Romea, amb el suport dels mecenes Joan i Sandra Llavina, de Lexus, que aporten l’anell que rep com a obsequi l’actriu premiada.
Aquest cop, es reconeix una intèrpret amb una trajectòria de gairebé tres dècades, una dona "consolidada com una figura clau de l’escena teatral catalana", que ha representat obres de dramaturgs com Molière, Sòfocles, Txékhov, De Filippo, Valle-Inclán, Mouawad, Friel, Shakespeare, Wesker o Brecht. Abans que ella, només una altra actriu havia sigut guardonada per quatre muntatges simultanis, Anna Lizaran, l’any 1982.
Notícies relacionadesCapacitat compositora
El jurat, format per cinc membres de la Federació –Antoni Font, Magda Garcia, Josep Mayolas, Elisa Poch i Josep M. Porta–, i cinc crítics de Núvol –Martí Figueras, Jaume Forés Juliana, Oriol Osan, Ana Prieto i Oriol Puig Taulé– ha destacat la "versatilitat i capacitat" compositiva de l’actriu. Entén que porta unes temporades "autènticament frenètiques i defensa amb solvència qualsevol paper que li toqui fer, per petit o gran que sigui." Ha actuat a les ordres del director Oriol Broggi i en la seva companyia La Perla 29. Ha participat en una desena d’espectacles seus.
- Mobilitat Catalunya aposta pels trens de 100 metres d’Alstom i deriva els de 200 metres d'Stadler a Madrid
- Baralla al carrer Apallissen un home a Blanes després que gairebé l'atropellessin i ell els ho recriminés
- Tribunals Els jutges frenen els desnonaments de dues víctimes de la trama del notari
- FUTBOL (SELECCIÓ) Espanya desconvoca Lamine i acusa el Barça d’ocultar informació de la seva lesió
- La gran demanda posa al límit les empreses que retiren amiant
- Escola El Ventijol La Federació Catalana d’Autisme exigeix "responsabilitats immediates" per les pràctiques denunciades al centre d’educació especial de Blanes
- La legislatura catalana El Govern dona per fet que tindrà pressupostos el 2026 gràcies al finançament singular
- Respostes polítiques ERC pregunta al Govern si els Mossos han obert una «informació reservada» per la filtració sobre la mort d’Isak Andic
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Darrera oportunitat per aportar llum
- A partir del setembre del 2027 El Consell de Ministres aprova l’avantprojecte de llei per abaixar les ràtios a 22 a primària i 25 a l’ESO
