Màrcia Cisteró guanya el premi Memorial Margarida Xirgu de teatre
L’actriu Màrcia Cisteró ha guanyat el 51 premi de teatre Memorial Margarida Xirgu, que distingeix la millor actriu de la temporada teatral barcelonina, pel seu paper a quatre obres: Tots ocells, A Macbeth Song, Les bacants i Opereta imaginària", segons han informat els organitzadors del guardó.
La distinció, instaurada el 1973 per la desapareguda penya Carlos Lemos, és una de les més longeves de l’Estat en l’àmbit de les arts escèniques i, des de l’any 2022, l’organitzen el digital de cultura Núvol i la Federació de Grups de Teatre Amateur de Catalunya, en col·laboració amb l’Ajuntament de Molins de Rei (Barcelona) i la Fundació Romea, amb el suport dels mecenes Joan i Sandra Llavina, de Lexus, que aporten l’anell que rep com a obsequi l’actriu premiada.
Aquest cop, es reconeix una intèrpret amb una trajectòria de gairebé tres dècades, una dona "consolidada com una figura clau de l’escena teatral catalana", que ha representat obres de dramaturgs com Molière, Sòfocles, Txékhov, De Filippo, Valle-Inclán, Mouawad, Friel, Shakespeare, Wesker o Brecht. Abans que ella, només una altra actriu havia sigut guardonada per quatre muntatges simultanis, Anna Lizaran, l’any 1982.
Notícies relacionadesCapacitat compositora
El jurat, format per cinc membres de la Federació –Antoni Font, Magda Garcia, Josep Mayolas, Elisa Poch i Josep M. Porta–, i cinc crítics de Núvol –Martí Figueras, Jaume Forés Juliana, Oriol Osan, Ana Prieto i Oriol Puig Taulé– ha destacat la "versatilitat i capacitat" compositiva de l’actriu. Entén que porta unes temporades "autènticament frenètiques i defensa amb solvència qualsevol paper que li toqui fer, per petit o gran que sigui." Ha actuat a les ordres del director Oriol Broggi i en la seva companyia La Perla 29. Ha participat en una desena d’espectacles seus.
- Tragèdia a Osona Els Mossos investiguen si el traster incendiat de Manlleu era un punt de trobada de menors de la zona
- Patrimoni cultural Un estudi confirma l'autoria del Xalet del Catllaràs: és obra d'Antoni Gaudí
- Per a aquest semestre Rodalies prepara una nova app d’horaris en temps real
- LES ELECCIONS BLAUGRANA Víctor Font presenta «una revolució» per al Barça: el seu director tècnic serà un trident
- Pressupostos del 2026 Illa pacta amb la patronal i els sindicats destinar 900 milions d’euros a habitatge el 2026
