De l’angoixa a la calma

Izia Higelin y Jean Pierre Darroussin, en una imagen de Juliette en primavera /
No deixa de ser curiós que Blandine Lenoir treballés com a actriu a Carne i Solo contra todos, els dos primers films de l’intens, desbordant i sempre al límit Gaspar Noé. Curiós, i sorprenent, perquè la pel·lícula que ha fet ara, Juliette en la primavera, representa absolutament el contrari. Té considerables elements dramàtics, però el to general del film és molt més lluminós, encara que fràgil; esperançador, tot i que bussejant a les zones fosques i derives dels seus personatges.
Adaptació d’un còmic de Camille Jourdy del 2016, té com a personatge central la Juliette del títol, una jove il·lustradora de llibres infantils que ha passat per un període una mica depressiu. Sense un objectiu clar, s’instal·la durant una temporada al seu poble natal, i allà té tanta importància com ella la resta de la família: el seu solitari pare, un resistent dels temps del combat social; l’àvia que perd a poc a poc la relació amb el món; la germana, el marit d’aquesta i l’amant, així com un jove negre amb el qual estableix una relació de curiositat i amistat. Lenoir filma amb tacte i demostra total confiança en els seus intèrprets: Izia Higelin aconsegueix en tots els plans transmetre aquest difícil trànsit que va de l’angoixa a la calma.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Pla estatal Cultura estudia ampliar el bo cultural jove als tallers i instruments
- Festival L’Acústica Figueres torna amb la novetat d’un escenari de pagament
- Festa major Carrers de Sants contracten seguretat per les destrosses
- Crònica rosa Quan el setembre porta divorcis i dignitat
- Mercat immobiliari La concessió d’hipoteques augmenta fins a nivells no vistos des del 2011