Nou exconsellers de Cultura, contra el trasllat de les pintures de Sixena
Àngels Ponsa, Mariàngela Vilallonga, Laura Borràs, Lluís Puig, Santi Vila, Joan Manuel Tresserras, Ferran Mascarell, Caterina Mieras i Joan Guitart, nou consellers de Cultura de la Generalitat de les últimes quatre dècades (Guitart ho va ser de 1988 a 1996), van presentar ahir al matí un comunicat en suport del MNAC i en contra del trasllat a Aragó de les pintures de Sixena que custodia el museu català i que va dictaminar recentment el Tribunal Suprem.
Els signants també aglutinen tots els responsables de Cultura amb l’excepció de l’antecessora de l’actual consellera, Sònia Hernández, això és, Natàlia Garriga. "Ens posem al costat del MNAC i de les administracions catalanes per defensar davant els tribunals i les institucions internacionals el manteniment de les pintures al museu que les va salvar i les acull, per garantir-ne la conservació i per evitar un trasllat que podria suposar la pèrdua irreparable d’una obra mestra del patrimoni cultural", diu el comunicat, on es defensa el que ja han expressat nombrosos tècnics i experts en conservació: que el trasllat posaria en perill aquestes obres tan delicades. Guitart i Vila no hi van poder assistir per motius personals i Puig ho va fer per videoconferència.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- L’estabilitat de la legislatura Sumar demanarà al PSOE una reunió de la coalició
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura PP i Vox mesuren la seva dependència i l’esquerra pugna per sobreviure
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Agraïment L’heroi de l’atemptat de Sydney rep 2,1 milions de dòlars
