Lorena Canals obre a Barcelona

La primera marca que va fabricar catifes rentables fa 26 anys que entapissa les llars de 80 països. Amb forta implantació als EUA, però també a França, Alemanya i el Brasil, aquest 2025 espera créixer un 14% i superar els 10 milions en vendes.

Lorena Canals obre a Barcelona
2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"M’encanta aprendre coses noves, no concebo llançar una altra col·lecció [de catifes, cistells, joguines, coixins i mobiliari, tot fet a mà amb materials naturals o reciclats] sense aplicar una tècnica diferent, sense un nou tipus de tint, o sense experimentar amb altres teixits". La que així es descriu és Lorena Canals (Barcelona, 62 anys), al capdavant de l’empresa homònima de decoració tèxtil referent en el sector des de fa 26 anys, quan va tenir la genial idea de llançar les primeres catifes que es podien ficar a la rentadora, en una de mida normal, en el cas de les infantils, o bé en una d’industrial, per a algunes de la línia home decor.

Després d’haver-se fet famosa pels primers dissenys originals sostenibles per a la mainada, esponjosos i adorables, d’animals, plantes i lletres (és el cas dels bestsellers com la catifa de galeta, en diversos colors, la de l’ABC o la de la fulla de monstera), i que actualment representen el 70% de la producció, poc abans de la covid Canals va començar a rumiar sobre l’opció d’expandir el negoci al decor, ja que per a ella "una llar sense catifes és com si estigués despullada". Per això a casa seva no falta el producte, en total en té 13 de repartides per totes les estances. Tot i que ara per ara aquestes catifes XL, torrades, en colors teules, verds, amb geometries serenes, representen el 30% de la producció, la dissenyadora avança que serà el seu nou motor del negoci.

"A mi em va anar molt bé durant la covid", afirma amb la boca petita, sabedora de tots els mals que va portar la pandèmia, però que a ella la va ajudar a posicionar les seves catifes infantils en el top de les marques de decoració. El seu nom és present a les botigues més reconegudes del món, de Harrods a Anthropologie o Bloomingdale’s, per exemple. I si és veritat que al final Steve Jobs i Steve Wozniak no van crear les primeres computadores d’Apple en un garatge, en el cas de Lorena Canals sí que és cert.

"Tot va començar al garatge de vuit metres quadrats de casa, allà vaig plantar una taula i una cadira i vaig crear els primers dissenys", explica la cap de la companyia amb caserna general a Sant Just Desvern, amb oficines, showroom i un magatzem on guarda 25.000 peces que surten per als punts de venda d’Europa i el de Nova Jersey, als EUA, on l’empresa es va implantar el 2013 i on l’estocatge és d’entre 15.000 i 20.000 unitats. Així, abasta mercats internacionals com Corea del Sud, el Japó, Xile, el Perú i fins i tot el Kazakhstan. Si l’any passat va arribar als 9 milions de facturació, "per a aquest any esperem créixer un 14% i arribar als 10 milions", avança.

Notícies relacionades

Set col·leccions per any

Amb una mitjana de set col·leccions noves per any i un total de 750 referències al catàleg, la firma que fins ara ha venut online i en corners en botigues de decoració, ara ha llançat al canal B2B una nova plataforma per a clients majoristes. "El nostre pròxim projecte és obrir la primera Flagship Store Lorena Canals al centre de Barcelona després de l’estiu i la projecció és que hi hagi més botigues pròpies en els pròxims anys", avança a aquest diari.