La pintura comuna ferida oberta
Malgrat la delicada Perfect days, tornada de Wim Wenders al més interessant del seu cine de ficció, fa anys que el director realitza millors documentals. Anselm, rodat en 3D però exhibit sense el relleu, és un acostament a l’obra i la personalitat del pintor i escultor alemany Anselm Kiefer, artista titllat de neoreaccionari al seu país però cotitzat als EUA i altres parts del món. El seu ideari essencial és el de protestar contra l’oblit, sobretot el del nazisme i la Segona Guerra Mundial. El seu tema: la ferida oberta de la història alemanya. Aquesta frase el defineix a la perfecció: "No es pot pintar sense més ni més un paisatge que han travessat els tancs". La guerra va deixar unes empremtes que Kiefer vol mantenir vives a través de les textures disconformes dels seus quadres de grans dimensions en els quals fa servir plom o en crema fragments.
A través del film queda clar que Kiefer pot i vol apropiar-se d’elements del nazisme perquè ells el van malinterpretar. Aquí entrarien Richard Wagner o Friedrich Hölderlin. Les reflexions se succeeixen a través d’imatges d’arxiu i les rodades al seu estudi de treball, tan gran que l’ha de recórrer amb bicicleta. I d’aquestes teles enormes, inquietants i neoexpressionistes.
Notícies relacionades‘Anselm’
Wim Wenders (Estrena: 13/12/2024)
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- Monedes de col·leccionista valorades en més de 150.000 euros: peces d’or històriques
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
