Ibon Aranberri guanya la primera edició del premi de la Fundació Macba

Ibon Aranberri con el galardón del Premio Fundación Macba. /
El jurat de la primera edició del premi Fundació Macba ha escollit l’artista basc Ibon Aranberri com a guanyador i el col·lectiu madrileny Cabello/Carceller, la pintora peruana resident a Madrid Sandra Gamarra i l’escultor barceloní David Bestué com a finalistes. La dotació del primer premi és de 50.000 euros –un dels més ben dotats–, i el dels tres finalistes, 10.000 cada un. Una reproducció en mida reduïda de La ola, de Jorge Oteiza, escultura que es troba davant el Macba, a la plaça dels Àngels, simbolitza el guardó que busca dinamitzar l’ecosistema de l’art contemporani.
Aranberri (Itziar, Guipúscoa, 1969) ha sigut escollit guanyador per les exposicions Vista Parcial, inaugurada a finals del 2023 al Museu Reina Sofia de Madrid, i per la següent que va fer, Entresaka, a l’Atrium Museoa de Vitòria, el Museu d’Art Contemporani del País Basc. Format com a escultor, Aranberri treballa amb una varietat de formats que inclou escultura, fotografia, cine i obres col·laboratives. La seva obra sovint al·ludeix a la intervenció humana en l’entorn.
"Imaginació social"
Notícies relacionadesEl jurat del primer premi Fundació Macba ha valorat "la seva capacitat per transformar les sales d’un museu en un espai per a la imaginació social". Destaca, a més, "la integritat estètica de la seva obra" i la seva capacitat per relacionar "els successos i personatges polítics amb el paisatge natural i industrial, entre l’ordinari i l’extraordinari, com sistemes interconnectats i ara alterats amb la memòria".
"El premi significa un reconeixement a un treball iniciat durant la pandèmia, em dona ànim per seguir. Han sigut diversos anys de dedicació plena i ara intento girar full", diu l’artista. Avui, el premiat i els finalistes participaran en un acte obert sobre art contemporani de Barcelona.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE