Reconciliació a Lourdes

A questa comèdia dramàtica i amable, ambientada a Dublín i a Lourdes el 1967, va significar l’últim treball de l’actriu britànica Maggie Smith, morta el 27 de setembre. És un personatge testamentari, pel que va passar després i perquè la protagonista de Viajes con mi tía sembla estar anunciant en cada pla d’El club de los milagros que aquest és, realment, el seu comiat.
El film no té més història que la presència de Smith i la seva convivència en el molt dolç relat amb una veterana, Kathy Bates, i una més jove, Laura Linney, totes dues formidables en les seves comeses. La pel·lícula explica el viatge a Lourdes d’un grup de personatges. El fan per diferents raons: una jove hi acudeix amb el fill petit, que no parla, esperant un miracle; Smith i Bates perquè s’ha passat tota la seva vida somiant anar a Lourdes, i Linney perquè aquest és el seu procés en el relat, retrobar-se amb si mateixa després d’anys absent de Dublín i guarir ferides doloroses del passat.
Hi ha moments agradables en els primers compassos: Smith, Bates i la jove mare es presenten a un concurs de talents, a fi de guanyar el viatge a Lourdes, i volen apuntar-se com The Lourdettes, però com que aquest nom ja està agafat, ho fan com The Miracles. Després, el film entra en una fase massa previsible amb el viatge, les reconciliacions i les creences, fútils, o no, en el que Lourdes els pot oferir.
Notícies relacionades‘El club de los milagros’
Thaddeus O’Sullivan (Estrena: 18/10/2024)
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023