L’aprenent de corrupte
The apprentice, subtitulada entre nosaltres La història de Trump, és un biopic segmentat de l’ínclit expresident dels EUA. Tracta sobre el que enuncia el seu títol, els seus anys d’aprenentatge com a promotor immobiliari i, sobretot, com a corrupte. El títol està també agafat del programa de telerealitat sobre empresaris en disputa que Trump va presentar durant 14 temporades.
En bona part del metratge, el pes recau tant en ell –les relacions amb els seus pares i germà, el festeig amb Ivana, la construcció de la Torre Trump, l’expansió als casinos d’Atlantic City- com en l’infame advocat Roy Cohn, mà dreta del senador Joseph McCarthy durant la caça de bruixes, amic de Richard Nixon i mentor de Trump. A ell, segons explica la pel·lícula, l’hi deu tot en matèria de corrupció i intimidació per qualsevol via, no precisament la legal. "L’únic que importa és guanyar", li diu Cohn, i així de bé li va anar a Trump i així de malament li ha anat al món.
Ali Abbasi, director iranianodanès de les notables Border i Holy spider, ofereix un retrat de fosques textures, però sense lliçons morals. Trump es despulla ell sol, en l’abjecció i en l’estupidesa: és l’únic que no reconeix Andy Warhol en una festa a casa del seu mentor.
Notícies relacionades‘The apprentice’
Ali Abbasi (Estrena: 11/10/2024)
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
- El PSOE, a la baixa en plena crisi i el PP s’estanca, segons el CIS
