Mentrestant, la ‘romantacy’ arrasa

Entretant, en el camp de la ficció fantàstica topem, d’una banda, amb l’aturada creativa de Patrick Rothfuss i George R. R. Martin, el hiatus en espera de la seva nova sèrie l’any vinent de Joe Abercrombie i els fiascos (alguns de relatius, altres d’absoluts) de sèries de streaming amb capacitat de reactivar l’atenció sobre les novel·les que adapten (The witcher, La rueda del tiempo o La Casa del Dragón). D’altra banda, el públic lector es mou massivament cap a la fantasia amb elements romàntics destinada a una audiència juvenil i que voreja la vintena, predominantment femenina.
A. Y. Chao, autora de Shanghai immortal, que inclou uns quants elements d’idil·li molt contingut, apunta que la indústria té molt clar el pes d’aquest sector del mercat. "Històricament, l’idil·li és el gènere que més ingressos produeix, almenys en la literatura en anglès, i com que es tracta de dones escrivint per a dones se’l menysprea. Però la demanda, amb un creixement del nombre de lectores joves i no tan joves, no para de créixer i ara es dirigeix al camp de la fantasia, amb una particularitat, els llibres amb unes cobertes especials, que els fan col·leccionables". Les grans triomfadores en aquest camp han generat un autèntic fenomen fan al seu voltant, com Rebecca Yarros, Cassandra Clare, Sarah J. Maas i Leigh Bardugo.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos