Peralada tanca la seva edició d’estiu amb un 95% d’ocupació
Un recital de la pianista xinesa Yuja Wang a l’església del Carme va posar el punt final al festival, que ja treballa en l’edició de Pasqua. La mostra va tenir un total de 3.900 espectadors.

Un recital de la pianista xinesa Yuja Wang a l’església del Carme va posar diumenge el punt final a l’edició estiuenca del Festival Peralada, que va tancar amb un total de 3.900 espectadors i una mitjana d’ocupació del 95% (12 dels 14 espectacles que formaven el programa van esgotar les localitats). La mostra empordanesa treballa ja en una nova edició del festival de Pasqua, que se celebrarà per tercer any, i va anunciar l’estrena, el pròxim 18 d’abril, dels responsoris de Setmana Santa Responsoria Hebdomadae Sanctae, una obra per a cor mixt a cappella del compositor barceloní Bernat Vivancos.
El director artístic del Festival Peralada, Oriol Aguilà, va considerar que el balanç d’aquesta 38a edició només pot considerar-se com a plenament satisfactori: "Hem continuat fidels a la nostra aposta per l’excel·lència, per la nova creació i pels talents emergents de casa, amb la intenció d’atorgar als creadors i creadores carta blanca per treballar", remarca en un comunicat difós per l’organització.
Entre els espectacles més notables que s’han pogut veure aquest estiu per Peralada, la direcció artística del festival esmenta els recitals dels tenors Piotr Beczala i Ismael Jordi i les sopranos Anna Pirozzi, Sara Blanch i Sonia Yoncheva, tots ells amb programes ideats expressament per a la mostra empordanesa que no solen portar als grans teatres i auditoris.
També destaca l’estrena de l’òpera de cambra Don Juan no existe. Sobre lo que olvidamos y lo que permanece, peça composta per la jove Helena Cànovas (Tona, 1994), amb llibret d’Alberto Iglesias, direcció musical de Jhoanna Sierralta i direcció escènica de Bàrbara Lluch, així com el recital Renaissance Reloaded, a càrrec del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana dirigit per Júlia Sesé, i els espectacles de dansa Folklore, de la companyia Acosta Danza, i Terra llaurada d’Aleix Martínez.
Proximitat al públic
Notícies relacionadesL’església del Carme i el Mirador del Castell han sigut, una vegada més, els escenaris principals d’un festival en el qual la proximitat és un ingredient fonamental. "Aquests espais de proximitat que utilitzem en aquest moment permeten generar una comunió entre artistes i públic, que posen en marxa noves dinàmiques i permeten que el públic visqui experiències artístiques úniques", apunta Oriol Aguilà.
A més de bolcar-se en la preparació de l’edició de Pasqua, l’equip del festival ha acceptat la invitació del prestigiós Savonlinna Opera Festival de Finlàndia per portar-hi, a finals de juliol, la seva producció de la semiòpera barroca en cinc actes The Fairy Queen, de Henry Purcell, que es va estrenar a Peralada l’estiu del 2022.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE