Peralada tanca la seva edició d’estiu amb un 95% d’ocupació
Un recital de la pianista xinesa Yuja Wang a l’església del Carme va posar el punt final al festival, que ja treballa en l’edició de Pasqua. La mostra va tenir un total de 3.900 espectadors.

Un recital de la pianista xinesa Yuja Wang a l’església del Carme va posar diumenge el punt final a l’edició estiuenca del Festival Peralada, que va tancar amb un total de 3.900 espectadors i una mitjana d’ocupació del 95% (12 dels 14 espectacles que formaven el programa van esgotar les localitats). La mostra empordanesa treballa ja en una nova edició del festival de Pasqua, que se celebrarà per tercer any, i va anunciar l’estrena, el pròxim 18 d’abril, dels responsoris de Setmana Santa Responsoria Hebdomadae Sanctae, una obra per a cor mixt a cappella del compositor barceloní Bernat Vivancos.
El director artístic del Festival Peralada, Oriol Aguilà, va considerar que el balanç d’aquesta 38a edició només pot considerar-se com a plenament satisfactori: "Hem continuat fidels a la nostra aposta per l’excel·lència, per la nova creació i pels talents emergents de casa, amb la intenció d’atorgar als creadors i creadores carta blanca per treballar", remarca en un comunicat difós per l’organització.
Entre els espectacles més notables que s’han pogut veure aquest estiu per Peralada, la direcció artística del festival esmenta els recitals dels tenors Piotr Beczala i Ismael Jordi i les sopranos Anna Pirozzi, Sara Blanch i Sonia Yoncheva, tots ells amb programes ideats expressament per a la mostra empordanesa que no solen portar als grans teatres i auditoris.
També destaca l’estrena de l’òpera de cambra Don Juan no existe. Sobre lo que olvidamos y lo que permanece, peça composta per la jove Helena Cànovas (Tona, 1994), amb llibret d’Alberto Iglesias, direcció musical de Jhoanna Sierralta i direcció escènica de Bàrbara Lluch, així com el recital Renaissance Reloaded, a càrrec del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana dirigit per Júlia Sesé, i els espectacles de dansa Folklore, de la companyia Acosta Danza, i Terra llaurada d’Aleix Martínez.
Proximitat al públic
Notícies relacionadesL’església del Carme i el Mirador del Castell han sigut, una vegada més, els escenaris principals d’un festival en el qual la proximitat és un ingredient fonamental. "Aquests espais de proximitat que utilitzem en aquest moment permeten generar una comunió entre artistes i públic, que posen en marxa noves dinàmiques i permeten que el públic visqui experiències artístiques úniques", apunta Oriol Aguilà.
A més de bolcar-se en la preparació de l’edició de Pasqua, l’equip del festival ha acceptat la invitació del prestigiós Savonlinna Opera Festival de Finlàndia per portar-hi, a finals de juliol, la seva producció de la semiòpera barroca en cinc actes The Fairy Queen, de Henry Purcell, que es va estrenar a Peralada l’estiu del 2022.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»