Nit de gossos

Un fotograma de Las jaurías
Els baixos fons de Casablanca són un lloc on cada interacció és una transacció i cada favor genera un deute, on els homes tenen el rostre solcat de clivelles que prologuen històries de violència, on la llei del carrer entra en conflicte amb la de Mahoma, i on l’ésser humà és més fàcilment descartable quan és viu que quan ja és un cadàver. Allà transcorre l’opera prima del marroquí Kamal Lazraq, una intriga simple però altament efectiva en la qual un delinqüent de pa sucat amb oli i el seu fill es veuen embarcats en una odissea nocturna a través de dipòsits de ferralla, patis del darrere i gasolineres per desfer-se d’un cadàver. Tots els seus plans fallen, i tots generen nous problemes, ja siguin mecànics, causats per la policia o basats en el sentit del deure religiós; cada pas que fan els planteja qüestions relacionades amb la masculinitat, l’ètica i la responsabilitat parental, i els sumeix una mica més en la indignitat.
Las jaurías avança ràpida, combinant moments commovedors amb altres de trufats d’humor negre, sortint al terreny de la farsa però sense endinsar-s’hi. És una pel·lícula que traspua una energia fosca i amenaçadora, a través de l’atmosfera humida de la qual s’envolta, dels intercanvis verbals freds i secs, i d’aquesta càmera en mà que fa oscil·lar les faccions dels actors entre les ombres, delatant el perill que amenaça en la penombra.
Notícies relacionades‘Las jaurías’
Kamal Lazraq (Estrena: 25/7/2024)
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez