Nit de gossos

Un fotograma de Las jaurías
Els baixos fons de Casablanca són un lloc on cada interacció és una transacció i cada favor genera un deute, on els homes tenen el rostre solcat de clivelles que prologuen històries de violència, on la llei del carrer entra en conflicte amb la de Mahoma, i on l’ésser humà és més fàcilment descartable quan és viu que quan ja és un cadàver. Allà transcorre l’opera prima del marroquí Kamal Lazraq, una intriga simple però altament efectiva en la qual un delinqüent de pa sucat amb oli i el seu fill es veuen embarcats en una odissea nocturna a través de dipòsits de ferralla, patis del darrere i gasolineres per desfer-se d’un cadàver. Tots els seus plans fallen, i tots generen nous problemes, ja siguin mecànics, causats per la policia o basats en el sentit del deure religiós; cada pas que fan els planteja qüestions relacionades amb la masculinitat, l’ètica i la responsabilitat parental, i els sumeix una mica més en la indignitat.
Las jaurías avança ràpida, combinant moments commovedors amb altres de trufats d’humor negre, sortint al terreny de la farsa però sense endinsar-s’hi. És una pel·lícula que traspua una energia fosca i amenaçadora, a través de l’atmosfera humida de la qual s’envolta, dels intercanvis verbals freds i secs, i d’aquesta càmera en mà que fa oscil·lar les faccions dels actors entre les ombres, delatant el perill que amenaça en la penombra.
Notícies relacionades‘Las jaurías’
Kamal Lazraq (Estrena: 25/7/2024)
- LA CHAMPIONS LEAGUE Flick: "No m’agrada que el meu net em vegi així. He de canviar"
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Vandalisme El turisme de grafitis va embrutar 3 de cada 4 trens de Rodalies a l’estiu
- Visita excepcional al metro L’estació fantasma de Correus es desperta per primera vegada després de mig segle a la penombra
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies