‘Streaming’

El col·lapse de la web per a adúlters

La docusèrie de Netflix ‘Ashley Madison: sexo, mentiras y escándalos’ dona veu a usuaris i exempleats de l’empresa de cites que va destapar milions d’infidels després d’una filtració de dades.

El col·lapse de la web per a adúlters
2
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"La vida és curta. Tingues una aventura". Amb aquest eslògan directe es va promocionar Ashley Madison, la web de cites que va seduir els adúlters prometent-los confidencialitat i discreció per viure l’experiència. Fins que un ciberatac massiu va fer que els noms dels seus 40 milions d’usuaris quedessin exposats. Netflix reconstrueix el truculent cas de la companyia que va guanyar un dineral gràcies a les infidelitats però que després va caure en desgràcia en la docusèrie Ashley Madison: sexo, mentiras y escándalos.

El treball, compost de tres episodis, aborda la trajectòria d’Ashley Madison des de dins d’aquest lucratiu negoci. Moltes de les aportacions les fan exempleats. Ells expliquen, per exemple, el caos que es va viure quan el juliol de 2015 els seus sistemes van ser piratejats per un misteriós grup, Impact Team, que els va donar un mes per tancar el negoci o publicarien les seves bases de dades amb les fotos de nus, noms, adreces i fantasies sexuals dels usuaris. "No buscaven diners, sinó que va ser un atac per raons ideològiques", diuen.

Estaven a punt de sortir a borsa, així que el CEO de l’empresa, Noel Biderman, es va negar al xantatge i va contractar dos experts en ciberseguretat suecs. Van tenir múltiples sospitosos. El mateix Biderman (que ha declinat participar en el documental) va estar en la seva llista, fins que la filtració de dades es va fer efectiva i es va descobrir que ell mateix també posava les banyes a la seva dona, a qui havia passejat pels platós de televisió venent-se com un matrimoni feliç i monògam.

Notícies relacionades

El documental acusa l’empresa de cobrar als usuaris diners extres per esborrar qualsevol registre seu als arxius, però que mai van fer, i de crear milers de perfils femenins falsos com a esquer. Però el que més impacten són els testimonis d’usuaris que van ser víctimes de la filtració de dades i de la "caça de bruixes". Hi ha la vídua d’un home que treballava de professor en un seminari, que es va suïcidar quan van sortir a la llum les seves infidelitats, i un matrimoni de bloguers cristians de Texas, Sam i Nia. Les mentides del marit van quedar exposades al públic per culpa d’aquest cas i va marcar un abans i un després en la seva relació.

Malgrat l’escàndol, Ashley Madison no va arribar a tancar i compta amb 70 milions de membres. El negoci de les banyes continua venent.

Temes:

Netflix