OBSERVATORI D’IGUALTAT
L’Acadèmia del Cine crea una unitat per a víctimes d’abusos

Dos anys després que l’Acadèmia del Cinema Català creés una unitat d’atenció especialitzada en víctimes d’abús en el cine, l’Acadèmia del Cine segueix els seus passos i presenta la Unitat de Prevenció i Atenció Contra les Violències en el Sector Audiovisual i Cultural. La unitat, que ha nascut "a proposta de l’Observatori d’Igualtat del Ministeri de Cultura", estarà a disposició de les professionals de tots els sectors culturals i ja ha rebut el suport de l’Acadèmia de les Arts Escèniques.
La iniciativa es va presentar ahir a Madrid amb la presència del ministre de Cultura, Ernest Urtasun, el president de l’Acadèmia de Cine, Fernando Méndez-Leite, i l’actriu Cayetana Guillén Cuervo, presidenta de l’Acadèmia de les Arts Escèniques, que recentment va confessar haver patit una agressió sexual a l’edat de sis anys.
Suport i assessorament
L’objectiu de la unitat és "prevenir i atendre les violències masclistes en el context laboral del sector audiovisual i cultural", segons un comunicat del ministeri, que es marca un altre objectiu: crear un protocol de bones pràctiques, de moment inexistent, per al sector audiovisual, que pugui tenir "aplicació general en altres àmbits de la cultura i de les arts".
L’assistència a les víctimes segueix el mateix esquema que el desenvolupat per l’Acadèmia del Cinema Català: suport i assessorament tant jurídic com psicològic, "amb acompanyament i seguiment dels casos". L’oficina treballarà per "facilitar tota la informació necessària a possibles víctimes". Una altra de les missions és donar una "formació específica sobre aquestes violències" i visibilitzar "el servei d’atenció perquè les professionals el coneguin i hi puguin accedir".
Notícies relacionadesUrtasun va defensar que "des del Govern d’Espanya diem que la impunitat dels agressors s’ha acabat. Les institucions tenim el deure d’acompanyar i sostenir el gest d’aquestes dones que s’han atrevit i s’atreveixen a denunciar la violència masclista, però hem de ser allà també per cuidar i respectar el camí que qualsevol dona decideixi recórrer".
Així mateix, va remarcar el compromís de l’equip del ministeri amb el feminisme i amb la igualtat: "Fa tres mesos ens vam comprometre amb la creació d’aquesta unitat que avui es posa en marxa, hem reactivat l’Observatori i ja estem treballant en un pla d’igualtat per a la cultura per a les professionals del sector que aviat veurà la llum", va anunciar.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?